Härifrån till evigheten

Det var dumt att ge sig ut på flygturer utan åksjuketabletter. Men jag kom fram till hotell Gothia Towers utan att kräkas en enda gång. Hann upp på rummet och Anna tyckte att jag skulle behålla klänningen jag hade på mig, så den nya får jag väl ha på lördag på Eringsboda brunn. Och det är väl lika bra, för den röda tunikan som jag sydde blev bara så fruktansvärt misslyckad. Den skall få ligga till sig några dagar innan jag kastar bort den.

Nu, när jag sitter här på morgonkröken och bloggar, är jag så vansinnigt glad att jag fick komma hit så jag finner inte ord. Det har varit en helt fantastisk kväll. Först spelade Streaplers till dans i två timmar och efter en halvtimmes paus blev det scenshow med alla sångare de haft genom åren. Lite sorgligt blev det också med tanke på att detta var Görans sista spelning. Thomas skötte sitt konfrecierskap med den äran. Jag kan inte tänka mig att någon hade gjort detta bättre än han. Han svävar aldrig på målet utan går från klarhet till klarhet. Vare sig han står inför 4500 människor, som ikväll, eller en mindre publik, som i restaurangen under buffén efteråt, så vet han precis vad han skall säga för att folk skall vakna till.

Nu är klockan, som sagt, 04:22 och jag och Anna har gått till rummet. Jag tror att hon har somnat så jag går nog också i säng nu. I morgon väntar Ullared!


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Boellas

Blond, bitter och besserwisser

RSS 2.0