Halvlek - lilla lördag

En lika stor fördel som nackdel med att jobba i butik är onekligen arbetstiderna. Jag är glad att jag slipper stiga upp mitt i natten men samtidigt är det ganska tungt att sluta en kvart över sex varenda vareviga dag. I stort sett. Å andra sidan kan jag ju vara glad att jag inte jobbar på Åhléns eller i Smedjan, som båda stänger 19.

Igår morse började jag inte förrän kl 11 och hann således med att avslappnande bad. Brukar köpa jättestora badbomber från Lush, som doftar himmelskt och räcker till minst tio bad, men i söndags köpte jag en gigantisk flaska Palmolive duschcreme på Rusta och det ger minst lika mycket skum av bara ett litet sprutt. Trettiofem spänn. Jag känner mig väldigt ekonomisk.

Och igår var det dags för ännu ett onsdagsmys hos Christin. Under senhösten och början av vintern tror jag det gick månader utan att vi sågs men den senaste månaden har vi träffats massor. Gårdagens middag bestod av lammkött (som man ÄTER), ugnsstekta grönsaker, tzatziki och vitlöksbröd. Till det fick jag Trocadero, min favoritläsk av vilken jag mår betydligt bättre än av till exempel vin.

Efter middagen öppnade jag ett hotmail-konto till Christin, så nu skall vi maila så det står härliga till! Sedan såg vi ett dokumentär på trean (Jag tittar uteslutande på trean och femman när jag är borta eftersom jag inte har dem hemma.) vilken handlade om en kvinna som inte fick tvätta sig på sex veckor. Jätteäckligt, men roligt. Dock kändes inte de extrastarka ostbågarna, som stod på bordet, lika lockande längre.

För att inte bli sittande uppe hela natten som vi brukar, bestämde vi oss för att gå och lägga oss efter programmet, men först fick jag titta på några av Christins bokfilialer som är utspridda på de mest osannolika ställen runtom i huset. Mycket intressant. Det visade sig att hon har en del dupletter, bl a Johan Ajvide Lindqvists Hanteringen av döda som jag fick med mig hem. Jag skall läsa den så snart jag har läst ut En kort berättelse om traktorer på ukrainska.
 
 
Jag har full förståelse för Christins boksamlande. Jag har ju mina tyger...
Och till frukosten fick jag en lektion i sudoku. Eftersom jag är i det närmaste analfabet när det gäller korsord, undantaget Kurirens barnkryss, så har jag givetvis aldrig begripit det där med sudoku. Jag fick visserligen en smärre aha-upplevelse, men jag tror inte att jag fördenskull plötsligt kommer att krypa upp i soffhörnet med penna och tidning i högsta hugg. Men nu kan jag ju, om jag skulle vilja. Och Christin kan maila, thanks to me! "Det är ett geende och ett tagande" som en av mina studiekamrater skrev i en uppsats när jag läste svenska A på universitetet. Av sådana individer blir det lärare som tycker illa om elever som är bättre än dem. Jag är själv upphov till ett sådant barn. Ja, det blev en annan tråd...

Ikväll har jag nästan sytt färdigt en munkjacka till Björn. Sydde lite stickningar så att den skall få ett mer "köpt" utseende. Den blir nog bra. Vi får se imorgon när den är färdig.

Förresten så har också Anna Neah Olsson en blogg numera! Häng med från början och kolla särskilt in hennes header! Är den inte läcker så säg?



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Boellas

Blond, bitter och besserwisser

RSS 2.0