Lika blå som dina ögon

Eftersom jag inte bör varken snyta mig eller nysa, så har jag aldrig någonsin som under dessa dagar känt mig så förkyld. Jag har ju en liten slangbit som ligger och killar i näsan och i morse kunde jag inte låta bli, utan var tvungen att först nysa ordentligt (reflexstyrt!) och sedan snyta mig. Trots att jag var försiktig ramlade den lilla slangstumpen ut ur näsan och det känns som om den liksom har sträckt till själva slangen eftersom det svider i ögonvrån, där den går genom både övre och nedre tårkanalen, vilket således innebär att ögonvrån är sluten.

Nu oroar jag mig givetvis för att jag skall råka nysa på t ex Guldklavengalan, och därmed stå med en bit slang dinglande ur ena näsborren. Därför vill jag gärna be er som läser detta och som kommer att närvara, att vänligen påpeka detta om det skulle råka inträffa. Jag tycker att det skulle vara pinsamt att glida omkring där med långklänning och ev uppsatt hår (vet ännu inte hur jag skall göra detta. Allt jag provar dissas av Katarina som skakar på huvudet och säger "tantfrisyr".) samt detta otäcka ur näsan. Det gäller ju också att placera den på rätt sätt så att den inte stimulerar nysreflexerna!

Nu har jag i alla fall testat lakrits-Singoalla och av mig får de IG. Det var ju inte saltlakrits! Huga!
 
Observera smygreklamen av Lasse Stefanz nya... Truck Stop, heter den.

Igår kände jag mig väldigt isolerad så jag tog med mig Björn och så åkte vi ut till Café Bygård i Rutvik för att fika. Där kunde jag sitta med ryggen mot dörren och ta av mig solglasögonen. Ja, jag fick helt enkelt vara mig själv för en stund!


Sedan svängde vi in på Dollarstore eftersom jag läst i Vifslas blogg att de hade snygga muffinsformar. Naturligtvis fanns inte dessa här i Luleå. Men de hade i alla fall två dubbelsaltlakritsplopp för en tia...



Kommentarer
Anna

Stackare där.

Men jag försvarar Singoalla Lakrits! Sedan kan jag i och för sig hålla med om att det hade varit godare med saltlakrits. Jag har redan hunnit klämma i mig 2 saltlakritsplopp idag. Nu får vi hoppas att klänningen passar. Annars får jag intensivskärpa mig till Guldklaven :) Tjolahopp!

2009-06-12 @ 18:26:38
URL: http://mermusik.blogspot.com


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Boellas

Blond, bitter och besserwisser

RSS 2.0