Palt fiction

Det är jobbigt att uppleva Norrbotten och när skall man egentligen hinna bada? Efter endast dryga fem timmars nattsömn fann jag mig nödd och tvungen att häva mig ur bingen redan klockan sex i morse, enbart för att hinna med mitt minispa.



Frukost på en stol bredvid.

Efter jobbet gjorde jag ett fruktlöst försök att hitta kaffeost åt Anna på Kvantum. Istället köpte jag en lakritsplopp till henne så hon skulle ha något att knapra på medan jag kokade palt, som hon aldrig hade ätit förut. Många äter palt med smör och lingonsylt. Ja, det finns t o m de som hävdar att det är det RÄTTA sättet att avnjuta denna rätt. Själv menar jag att lingonsylten skyndsamt bör bytas ut mot sirap, enär den gastronomiska upplevelsen när den salta palten blandas med det kalla smöret och den söta sirapen är så mycket större. Anna föredrog dock sylt. Men så är hon också från Blekinge.

Annas slutgiltiga val.

Så här ska det se ut!


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Boellas

Blond, bitter och besserwisser

RSS 2.0