Buzz buzz buzz

Underbart är kort, så också en ledig dag. Har tillbringat kvällen hos mina goda vänner Ingrid och Kent i deras stuga. Där bjöds jag på middag med nyplockade jordgubbar från Mockträsk till efterrätt och när vi satt i aftonsolens sken klockan halv tio kom jag till insikt om att sommarsemester nog inte är så tokigt i alla fall och kanske något jag skall satsa på till nästa år.

Deras skitfräscha utedass med utsikt över vatten och bikupor
Kent har biodling som bisyssla (ha ha ha ha) och har till och med byggt små sommarstugor till dem. När två samhällen skall samsas i en kupa så sätter man tydligen en sida ur Norrbottenskuriren emellan, och medan de tuggar sig igenom den så lär de känna varandra och blir därmed vänner. Kanske något för FN:s medlare att ta efter?


På kiosken bakom Shopping handlar jag gärna lösgodis, för där har de både romkulor och brända mandlar. Nu har de också något så ovanligt som gelehjortron. Smakar fan.

Nu är ju inte jag någon hängiven hjortronfantast. Dessa bär består till 90% av kärnor som är omöjliga att undvika. De hamnar givetvis mellan tänderna vilket resulterar i ett knastrande som endast inmundigandet av sportknäcke kan överträffa. Möjligen.

Hårda dagar väntar framledes. Jobbar torsdag, fredag, lördag och samma kvällar spelar Jannez, Fernandoz och Jannez i Skellefteå, Boden och Boden. Vad skall en stackars kvinna göra? Det är väl bara att sminka på litegrann, åka dit, ha kul och sedan sova bort hela söndagen. Man måste ju passa på medan man är ung. Om en och en halv månad är det slut. Då väntar bilbingo för hela slanten.


Kommentarer
Vinstlös flicka

Har varit på Bilbingo i Måttsund. Då du nu närmar dig den åldern så hämtar jag dig nästa onsdag så du får träna. Hur stort kalas blir det i september?

2009-07-30 @ 00:32:18


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Boellas

Blond, bitter och besserwisser

RSS 2.0