Hot Rats

Ja, så föll även jag till föga för det fantastiska fenomenet Facebook men eftersom dygnet fortfarande har ett begränsat antal timmar så får jag hädanefter vara ännu mer selektiv vid datorn och det är nog lika bra det. För det är ju i cyberspace som i verkliga livet - man skall undvika energitjuvar och enbart se till att omge sig med dem som får en att må bra. Ibland kollar jag en del bloggar bara för att de innehåller så inihelvete mycket dumheter. Jag frossar på något sätt i andras dårskap, men nu får det vara slut med det. Jag blir bara arg, och när jag är arg så blir jag bitter och det är förbaske mig inget attraktivt tillstånd.

Mina små barsvansade barnbarn, Hjärtrud och Kungen, växer så det knakar. Hjärtrud är den lugnare av de båda och är så blyg att hon inte kan äta när någon tittar på. Kungen har förmodligen något slags neuropsykiatriskt handikapp för hon är galet impulsstyrd men förstås sanslöst charmig.

Hjärtrud gillar att krypa in under mitt långa hår.

Kungen är inte stilla en tiondels sekund och är således alltid suddig.

Jag överväger faktiskt att åka till Bursiljum och dansa till Widerbergs ikväll. Det tråkiga är att Claes Lövgrens är i Täfteå och trots det enorma avståndet mellan de två dansställena så måste man betrakta dem som konkurrenter. Det bor alldeles för lite folk häruppe.

Nåväl, helgen är kort och jag borde kanske ägna den åt viktigare saker än sömn och nöjen, men om jag lämnar datorn och skruvar upp tempot så hinner jag kanske lite av varje.


Kommentarer
Ethel

Ja tänk att såna små "råttuslingar" kan vara så oerhört söta.

Kul att du fallit till föga för dotterns djurval och tagit de små till ditt hjärta!

2009-07-25 @ 14:41:18
Ethel

Ja tänk att såna små "råttuslingar" kan vara så oerhört söta.

Kul att du fallit till föga för dotterns djurval och tagit de små till ditt hjärta!

2009-07-25 @ 14:41:44
Linda

har fortfarande svårt att ta in att råttorna uppgraderats till barnbarn, även om de verkar ha vinnande personligheter. lider uppenbarligen av svår rått-fobi men är glad att du kommit över din... du och anna var förresten supersnygga i dina kreationer!

2009-07-25 @ 18:21:51
vifsla

Nu har jag varit in i den där bloggen och skrivit att hon hade fel ang guldklaven.

2009-07-25 @ 18:46:11
URL: http://www.vifsla.blogspot.com


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Boellas

Blond, bitter och besserwisser

RSS 2.0