I once was lost...

Och plötsligt slog det mig, när jag satt och läste igenom mina gamla inlägg, att jag ju inte är ett dugg bättre än andra! Jag syftar alltså på min negativa attityd till vissa orkestrar. Nu är det ju i och för sig mina personliga åsikter som jag framför och den här bloggen är knappast någon ledstjärna för Sveriges alla dansintresserade människor, men det hindrar inte att jag nog ibland är lite för hård och kategorisk mot vissa.

Jag vill ju att vi som gillar att åka på dans skall försöka att vara lite mer openminded och inte vara så kräsna när det gäller vilka som spelar. Det borde i första hand vara själva tillställningen, dans med trevliga människor till levande musik (förhoppningsvis delvis i alla fall), som lockar oss ut på lokal. Vi är trots allt så få som dansar att det är omöjligt för en arrangör att tillfredsställa alla smakrikningar en hel säsong. Det är tyvärr ofta orkestern som får skulden för en mindre lyckad kväll, medan den i själva verket kan bero på att jag brände fiskpinnarna vi skulle äta till middag. (Dåligt exempel. Vi äter aldrig fiskpinnar.)

Jag säger alltså emot mig själv ibland. Förlåt. Ska försöka bli en bättre människa i det avseendet. Kanske i andra också. Men detta hindrar inte att jag helst dansar till Drifters och några till. Typ Streaplers, Bhonus, Martinez, Jannez, Sannex och så vidare. Det är nog trots allt ett färre antal orkestrar som jag undviker och det beror mest på att jag inte trivs med den publik de drar. 

Vi har alla olika referenser och därmed olika åsikter om saker och ting. Och bara för att andra tycker fel och inte som jag så kan de vara fina människor ändå. Tror jag.

Men nog om detta! Nu kokar potatisen och efter maten skall jag ta ett avslappnande bad innan jag vänder ut och in på garderoben i jakt på något läckert att ha på mig ikväll!



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Boellas

Blond, bitter och besserwisser

RSS 2.0