Relatives

Så är det dags för vecka 4 i mitt arbetsschema igen! Veckan då jag är ledig fredag, lördag och söndag. Sist den ägde rum så jobbade jag ändå lördag (självpåtaget) och det påverkade givetvis själva helhetskänslan. Men den här helgen kan jag göra vad jag vill. Eller måste, är kanske ett lämpligare ord. Den numera uttjatade förrådsrensningen fortsätter, och den har nu fått en helt annan placering på prioriteringslistan eftersom ombyggnationerna i "mitt" hus, enligt obekräftade uppgifter, skall påbörjas redan i maj. Jag skrattar inte ihjäl mig, om man säger så.
 
Heltidssysselsättningen kommer alltså framledes att vara förrådssrensning. Slut med dans och tjo och tjim. Nere i de djupa källarvalven skall jag vistas intill tidens ände.

Mysfaktorn är eventuellt en smula högre i mina utrymmen...
Jag har hela tiden tänkt flytta själv och därmed tjäna en månadshyra, men igår kväll kom jag till insikt om att jag kanske inte skall ta för givet att alla kraftkarlar i min omgivning har lust eller möjlighet att hjälpa mig. Jag har ju bröder, brorssöner, starka barn och en snäll och hjälpsam exmake, men samtidigt jobbas det, föds barn och planeras bröllop under våren, så det vore kanske enklast att låta grabbarna på Kalles bära. För släktsammanhållningens skull...



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Boellas

Blond, bitter och besserwisser

RSS 2.0