Efter regn kommer solsken

Ni trodde kanske att ni kommit fel, när ni istället för en bubbelgumsrosa blogg mötes av den coolaste design som någonsin skådats i bloggsammanhang. Ett stort fett abnormt enormt gigantiskt TACK till underbara Anna Neah Olsson som har gjort jobbet! Denna tålmodiga genomgoda människa är inte bara en fantastisk sångerska - hon är praktiskt taget ett med datorer också. Jag har flera gånger under dagen kommit på mig själv med att gå och längta efter min blogg! Om gårdagen delvis gick i moll så har nog den här dagen mest gått i dur!


Roligt
En kund kommer fram till disken och säger till min kumpan:
- Har ni hundkläder?
Det smäller till i disken när min kollegas haka landar bredvid kassaapparaten.
- Va? säger hon till slut.
- Har ni kläder till hundar?
På gränsen till ett hysteriskt fnitteranfall är det enda hon får ur sig:
- Nä...
Jag som står en bit ifrån och bara lyssnar blir som vanligt förbannad och får behärska mig, något som jag tränat mycket på under de senaste tre åren. Egentligen vill jag ta ett par långa kliv fram till kunden, titta ner på henne och fråga varför i hela friden vi skulle sälja hundkläder. Jag menar, VAD i en tygbutik kan få någon att tro att vi dessutom säljer kläder till hundar? Men det är roligt och vi skrattar gott åt frågan en stund efteråt. Hånskrattar. He he...

Tråkigt
Anna åker hem. Tårar från himlen.

Roligt
Den säkra källan som hävdade att det i Stockholm säljs Plopp Saltlakrits hade rätt! Denna hittade jag på Kvantum ikväll!

Den är helt klart ett strå vassare än den numera insomnade Plopp Lakrits, som hade lila papper. Jag är så glad att jag inte vet vilket ben jag skall stå på!

Tråkigt
Insåg idag att jag inte längre kört prickfritt. Jag har alltså gjort mig skyldig till en trafikförseelse, något som aldrig tidigare hänt mig, perfekta människa. But what a heck! Jag har ju klarat mig länge!



Kommentarer
Anna

Men Boella, så fint. Tänk att jag är både tålmodigt och genomgod och ett med datorer. Det var gulligt sagt.

Stor kram och stort tack för mat och logi!

/Annapanna

2009-02-03 @ 08:04:14
storstadskatt

Haha vad efter ni är!jag har smackat på den där sedan jag kom hit!

2009-02-03 @ 12:27:19
Anna

Kolla här på lite bilder från Norrbottensresan.

http://www.facebook.com/album.php?aid=63560&l=27113&id=657392004

2009-02-03 @ 19:43:08
Anna

Kolla här på lite bilder från Norrbottensresan.

http://www.facebook.com/album.php?aid=63560&l=27113&id=657392004

2009-02-03 @ 19:52:02


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Boellas

Blond, bitter och besserwisser

RSS 2.0