ÄNTLIGEN!!!

Äntligen har Thomas Deutgen en hemsida! Jag överdriver nog inte om jag hävdar att det uteslutande är Annas förtjänst. Ni vet, hon som är ett med datorer, och dessutom är en guldklimp. Som har designat min snygga blogg...

Många är vi som i ren slentrian åtminstone en gång i veckan tryckt upp Thomas Myspace-sida, bara för att konstatera att inget hänt sedan den 26 april, då han kungjorde tillblivelsen av radioprogrammet P4 Dans och sin egen medverkan i detta. Det sista inlägget Det är mycket nu, kära vänner avslutar han dock med ett löfte om"bildextra och spännande info från första inspelningen av P4 Dans" men det blev ingenting med det. Själv får jag ju direktrapporter från själva Thomas, men jag kan förstå om det för många andra har varit en tung tid som nu äntligen är slut. Vi kan se framåt igen!

Skryt
Igår fyllde Christin hemska jämna år. Och eftersom jag också fyller lika hemska, fast färre, jämna år i höst, så har jag full förståelse för att hon ville tillbringa helgen i källaren med en filt över huvudet. Rädslan över att någon galning skulle hitta på något vansinnigt illdåd, såsom att ringa på dörren och vänta sig paj och tårta, har så sakteliga trappats upp men trots detta har hon närt ett hopp om att någon i alla fall med ett gratulationskort skulle uppmärksamma hennes födelsedag. Så när brevbäraren stannade till vid deras låda i fredags så stod en förväntansfull Christin redan där. Och gratulationskort fick hon! Ett. Från DHR (De handikappades riksförbund) som hon är med i utan att knappt veta om det.
- Jag var gladare innan, sade hon bittert.
Men igår, när hon verkligen fyllde, så fick jag access till Allégatans Fort Knox. Med mig hade jag ett paket, inslaget i tyg (Någon hade använt upp presentpapperet. Bättre brödlös är rådlös.) och runt detta knöt jag en och en halv meter kattmönstrat band. I paketet låg denna fantastiska väska som jag egenhändigt tillverkat, skicklig som jag är!

Sydd av en ovanlig syntetpäls med vävd baksida. Påminner kolossalt mycket om Snoddas och Rozette, Rousseaus föregångare. De var också av rasen devon rex, men svarta, och möjligen lite mjukare i formen. Särskilt Snoddas. (Förlåt!)

Fodrad med gulligt kattyg. (Ej att förväxla med sattyg.) Fack för mobiltelefon.

Infälld ficka på baksidan, passpoalerad med konstläder så att inte dragkedjan skall fastna i pälsen.
Jag är svinaktigt nöjd. I väskan hade jag dessutom lagt ett par strumpor (givetvis med katter på) samt Larz Kristerz skiva. Christin blev faktiskt jätteglad! Särskilt för den! Själv blev jag bjuden på middag, saltimbocca, som smakade som på lyxrestaurang. Helt fantastiskt!

Och annars går det bra just nu. Lyckades efter ungefär sex timmar vid datorn i lördags, få iväg en ansökan till arbetsförmedlingen som söker personal till kundtjänst. Må gudarna vara med mig. Fast nu har jag ju haft hybris i nästan ett helt inlägg och det minskar väl oddsen. 

Csn har räknat ner mitt årsbelopp och Skatteverket tycks sakta men säkert släppa sitt grepp om mig. Men jag ropar inte hej ännu...

Därför stoppade jag vänster ringfinger mellan skärbrädan och kockkniven när jag skivade lök till middagen. Och eftersom jag efterstävar symmetri och inte hade något plåster på höger hand, så stoppade jag ner samma kniv i diskvattnet och tog upp den i bladet. Med höger hand, alltså.

Avslutar med en bild på min favoritkatt och hans nya kompis, den mekaniska nallen Björn. Eller om det var tvärtom...


Kommentarer
Anna

Haha, vad rolig du är. Och vilken fin väska! Superfin. Du är min symentor!

2009-02-23 @ 22:47:46
Anonym

Tänk ändå att man oftast sitter med ett stort leende i fejan när man läst det du skriver, tack för att du förgyller tillvaron för mig!

Vilken super söt väska du tillverkat - du är en kvinna med många bra strängar på din lyra. Ha det gott!

2009-02-24 @ 20:04:07
Ethel

oops, mitt namn trillade bort i lovorden här ovan.

2009-02-24 @ 20:05:49
Roger

Ja´du Boel, det är bara att hålla med Ethel.Man sitter alltid med ett litet leende när man läser din "plogg". Nu börjar det närma sig "Vemmis", så se till att ha alla fingrana i behåll.Dom behövs till alla Aktiviteterna vi har för oss,h hha ah a!!! Ha´re bra o hälsa alla berörda,Du vet vem !

2009-02-24 @ 20:33:26
Åsa J

Gah - du är galet begåvad! Lämna några goda egenskaper åt oss andra, liksom ;) Älskar att läsa dina texter.



Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Boellas

Blond, bitter och besserwisser

RSS 2.0