And it´s better now

Och på den tionde dagen vandrade hon från sitt hem klockan 8.30 på morgonen och återvände inte förrän klockan 22.00. Tiden däremellan, förutom den knappa timme som ägnades åt själva promenaden, tillbringade hon i tygaffären. Och nu övergår hon till den mer bekväma jag-formen.

Den lilla snö som föll i helgen regnade bort i måndags.

Jag köpte rosa garn till tjocksockar åt Katarina innan jag åkte hem och lagade mat. Sedan blev det kaffe och pecannötwienerbröd hos mamma innan jag satte mig vid datorn hemma. Och klockan två på natten såg världen ut så här:

Tro det eller ej, men den ser likadan ut i skrivande stund! Inte en regndroppe så långt ögat når!

Fördelar med snö på vintern:

  • Det är ljust fast det är mörkt.
  • Det är inte halkigt och det knarrar när man går. (Ok, jag reserverar mig. Denna fördel kräver minusgrader.)
  • Man blir inte blöt om fötterna.

Sedan finns det ju givetvis många nackdelar men eftersom jag både bor i lägenhet och har garage så behöver jag nästan aldrig skotta och sopa av bilen. Eller skrapa rutorna.

Igår råkade barnens far ut för bovar och banditer som stal hans värstingextraljus på fetmersan. Och inte nog med det! De slet lös halva fronten för att få lös dem och åsamkade därmed bilen skador för tusentals kronor. Det vidriga avskummet som utfört detta dåd borde rullas i tjära, kölhalas och pryglas. Ja, och kanske kölhalas en gång till. Hur skall det nu gå när han åker med barnen (som också är mina) till Tjåmotis nästa gång? Kommer han att se älgarna i tid? Om inte - fungerar krockkuddarna?

Igår blev min höggravida kollega informerad av en kund att arbete i vår bransch kan innebära tunga lyft. Det var bra för det visste hon ju inte eftersom hon bara har jobbat tio år i tygaffären. Detta kom sig av att hon bad om hjälp att bära den tunga rullen till disken. Kunden hade både make och två söner i övre tonåren med sig, så det var ingen orimlig önskan. Den stackars kuvade maken tog dock genast tag i saken (rullen) och såg ut som om han dessutom ville ta min kollega på sina axlar så att hon skulle slippa gå de tre meterna till klippdisken.

By the way...



Är det inte likt så säg?

Detta var dessutom mitt trehundrade inlägg. Om det är sjukt eller friskt vet jag inte. Men jag har kul i alla fall.



Kommentarer
Ethel

Åh vad fint med den vita snön. Här har vi också vitt på backen, men det är bara frosten som lagt ett vackert täcke över gräsmattorna. Man får vara glad för det lilla.....

2009-12-03 @ 22:33:42


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Boellas

Blond, bitter och besserwisser

RSS 2.0