Shine on, rocky mountain moonlight

På onsdag kväll tittade jag på mina möbler och insåg att de inte kommer att klä om sig själva och eftersom jag har köpt tyg tlll både min möbelklassiker till soffa (tämligen tidstypiskt sådant, dessutom) och till den något modernare Ikea-fåtöljen så var det bara att sätta igång. Jag började givetvis med fåtöljen och hann precis sprätta isär alla tusen sömmar innan det var läggdags.

Blir nog snygg i mörkbrun mockaimitation,
Jag hade tänkt fortsätta med projektet igår, på min lediga dag, men som vanligt blir inget som man tänkt sig. Monika ringde och övertalade mig att följa med till Skellefteå på säsongsavslutningen och det tog ungefär 7 sekunder för henne att göra det. Jag hann i alla fall ha tvättstugan och åka till Boden med min skrymmande kaffemaskin. Men tyget ligger kvar i oförändrat skick på vardagsrumsgolvet och nu jobbar jag fredag och lördag...

Jag hade inga höga förväntningar på danskvällen, men jag glömde bort att med Martinez på scenen så får man ofta jättekul. Deras närvaro och glada nunor sprider tveklöst positiv energi så det räcker och blir över. I detta glädjerus lovade jag Gunilla att det blir Långträsk på lördag, där samma orkester spelar... Och har man lovat så har man lovat.  Fast det känns inte särskilt jobbigt precis, utan bara kul för där har jag aldrig varit.

Nyblivne 40-taggaren Jouni såg ändå så här glad ut.

Och Danne plockade ut snusen för att kunna skratta ordentligt. Han ville att jag skulle skriva om något stort, men jag tror jag avvaktar....

Grabbarna fick klara sig på egen hand en stund...

...eftersom Lillan hittade en äkta Kirunabo som hon buggade loss med.
Idag kan jag läsa följande i Kurirens ofta värdelösa horoskop (ex "Du har mycket att göra inför julen". I FEBRUARI!)
"På jobbet har allt fungerat bra. Nu kan du kosta på dig lite avkoppling, kanske i nöjessvängen." Jag misstänker att det betyder att jag skall åka till Käcktjärn och dansa till Svänzons ikväll....

Men jag har i alla fall tvättat och vaxat bilen och nu blänker den som en hund...ja, ni vet, i månsken...

Tallarna mittemot Jannes hus speglar sig i biltaket. Vackert så.


Kommentarer
Lillan

Hmmm...

Avvakta vad???

En personlig inbjudan eller ;o)

Jag tror att det var snusen han menade :D

Kan ju knappast vara någonting annat iallafall ;o)

Ses på Lördag.

Välkommen

2009-08-14 @ 17:24:50
URL: http://lillanvestman.blogg.se/


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Boellas

Blond, bitter och besserwisser

RSS 2.0