Roadrunner

Nu åker vi! Vi tar det lite lugnt och tar Höga Kusten, Sundsvall och Östersund. Högst egoistiskt erkänner jag att det skall bli jävulskt skönt att slippa butiken de här första dagarna av slutrean. Vi GER praktiskt taget bort tyger. Och roligare kan man ha än att stå och brottas med tio meter tungt mögeltyg och sedan ta 145 kr för alltihop. Men kunderna är glada och då är det ju svårt att vara bitter även om jag försöker. Jag handlar ju också. Idag blev det tio meter mörkläggningstyg och sex meter markisväv. Allting hamnade i projektförrådet och skall sys när jag flyttar tillbaka till min nyrenoverade lägenhet någon gång vid jul.

Lustigt nog finns det alltid de som klagar. En dam tyckte att vi skulle sänka priset på ett tyg som har kostat 99 kr som vi numera vräker ut till det facila priset av 39 kr. Metern, alltså. Hon hängde nog upp sig på att det inte satt någon 50 %-rabattlapp på rullen... Och en annan tyckte att några tämligen exklusiva kuddfodral för 49 kr (förr 99 kr) skulle sänkas ytterligare. Hon stod och sökte efter fläckar i hopp om att kunna pruta. Men sådana där gånger blir jag så fruktansvärt tjurig att jag inte känner igen mig själv. Snåljävla kärring! Säger jag förstås inte...

Men nu behöver jag inte bekymra mig för det på några dagar. Skönt!

Idag åt jag sushi till lunch. Mums.


Kommentarer
Ethel

Hoppas ni får en fantastiskt rolig och avkopplande semester långt bort från allt som heter jobb och måsten.

2009-08-07 @ 23:02:23
vifsla

Har ni nåt fint lätt klänningstyg till ett litet pris?

2009-08-10 @ 20:38:15
URL: http://www.vifsla.blogspot.com


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Boellas

Blond, bitter och besserwisser

RSS 2.0