Long Johns

Igår hade jag en kund som köpte ett par meter trikå från ett blandparti som vi haft sen i våras. Jag strök lite över tyget och sa att det nog innehöll lite akryl. Idag kom samma kund in och köpte tio meter till. Hon hade nämligen tvättat tyget och upptäckte då att det luktade får om det. Jag brände en bit och vi kunde konstatera att det rörde sig om en tunn stickad ullvara. För dagen prissänkt från 19 kr/m till 9:50... I stort sett gratis! Jag köpte de nio och en halv meter som fanns kvar och kommer nu att sy långkalsingar till alla i min omgivning som kan tänkas behöva ett par! Måste bara fixa min inte alltför pigga overlockmaskin först.

2,5 m av det blå och 7 m av det röda! Det blommiga linnetyget i, kostade 14:50/m och kan säkert vara bra att ha någon gång även om inte jag passar i de färgerna. Tre meter blev det av det...

Ikväll skjutsade jag Frida till Piteå. Hon skall vara med i Revy-SM och kommer väl inte hem förrän på måndag. De skall bo i en stuga på Pite Havsbad och ha jättekul, med bankett, hippiefest och en massa annat. På torsdag kväll åker jag och Björn på en pytteliten bilsemester. Tänkte först att vi skulle hålla oss till Höga Kusten, men nu har jag tagit ledigt måndag så vi hamnar nog i Dalarna istället. Måste bara utreda vilka sevärdheter vi skall besöka. Både Björn och jag är omåttligt förtjusta i museer...


Kommentarer
td + a

varför inte åka till Älvdalen och Hagström-muséet! Eller också besöker du Linda som bor där och längtar efter sällskap. Har du hennes tfn? Annars får du höra av dig. Vi mmmyser på Sheraton i Prag ikväll...!

2009-08-05 @ 19:27:22


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Boellas

Blond, bitter och besserwisser

RSS 2.0