Out of blue comes green

Helt otroligt vad en vakuumpåse och en dammsugare kan göra med två fluffiga täcken.


Imorgon är det äntligen måndag igen. Och jag som har längtat ända sedan jag låste dörren till butiken igår eftermiddag...

I fredags åkte jag sent omsider iväg till Käcktjärn, bara för att ha varit där en gång i år. Jag skulle visserligen kunna åka dit på fredag också, när Blender spelar, men på lördag jobbar jag först under öppettiden och sedan blir det kvällsjobb när vi börjar flytta butiken så kvällen innan får nog ägnas åt rast och vila. Hursomhelst så var det Svänzons som spelade i fredags, och det gjorde de som vanligt bra. Personligen tycker jag att de ofta håller ett något för högt tempo i många av de snabba låtarna, men många vill ju ha det så. De gör i alla fall en helt fantastisk version av Whams Wake me up before you go go och kvällen blev på det hela taget mycket lyckad. Gott om jobb för en händig kvinna, om man säger så. Jag fick alltså dansa hela tiden, något jag inte var bortskämd med förr på den logen. Men numera befolkas den av en väldigt blandad publik och det är enbart positivt. Precis som det skall vara. 

Jag var bara tvungen att sova en liten stund för att orka med lördagskvällen. Den stunden blev i minsta laget så jag passade även på att sova i bilen på väg till Långträsk. Ja, det var ju inte jag som körde... Väl framme förbannade jag mig själv att jag inte stannat hemma. Det var fler husvagnsekipage än bilar på parkeringen och det märktes också i den tämligen lilla lokalen att en del hade tankat ordentligt. Men hur avslagen och dyster jag än var i början av kvällen så kunde jag inte låta bli att tina upp så småningom. Där fanns ju trots allt en hel del jäkligt danskunniga karlar, som dessutom bjöd upp mig. Och Martinez gjorde knappast heller någon ledsen. Inte som det såg ut i alla fall. De har sannerligen en mycket varierad och dansbar repertoar. Ett bra dansband, helt enkelt! Och så är de glada, och det är ju inte heller fel i de här sammanhangen.

Läckert grönt ljus bakom Krister.

Jag hoppar fortfarande över mönsterdelarna till fåtöljen, som ligger där de ligger på vardagsrumsgolvet. Gud, kan jag inte få gå i pension imorgon! Eller gör dygnet några timmar längre...


Kommentarer
frida

jag ska också gå i pension snart har jag bestämt :-)

2009-08-17 @ 13:52:27
URL: http://fridaska.blogg.se/
sus

varför gjorde du så med täcket undrar jag stilla....susanna

2009-08-19 @ 15:36:11


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Boellas

Blond, bitter och besserwisser

RSS 2.0