Livet i det förgångna

Ja, inte skrivs det om så särskilt mycket dans på den här bloggen, inte! På fredag spelar Black Jack i Sunderbyn och på lördag är Scotts och Larz Kristerz i Skellefteå. Till det senare evenemanget har jag faktiskt biljett, och det är nog tur, för annars skulle jag stanna hemma vilket jag kommer att göra på fredag. Så skojig är jag.
                                           

Annars verkar jag mest ha snöat in på hur det var på den "gamla goda tiden". DET är väl ett ålderstecken om något. Jag hittade en underbar bild på Pia, Gunilla och mig som är tagen någon kväll typ sommaren -82 eller -83. Det kan ha varit någon av de lördagskvällar som vi började i Sörbyn, tittade in i Vändträsk och avslutade med att dansa den sista halvtimmen på Mogenlogens övervåning, där musiken hördes från en öppning ovanför orkestern. Vi var ju egentligen alldeles för unga för det sista besöket eftersom åldersgränsen (jodå, det fanns sådana på logdanser förr) var 25 år.

Efter klockan 01.00 var det inte ovanligt att vi åkte på Max eller hem tilll Gunilla och fikade te och hennes hembakade bröd med ost och saltgurka på. (Jag har kanske någon defekt, men jag hävdar att alla minnen är bra att ha.) Ibland hände det att vi körde igenom biltvätten på OK, som var öppet dygnet runt, bara för att det var så himla billigt på natten.

Vad säger vi om höjden på byxlinningarna? Storleken på kläderna? FÄRGERNA!!! Men vi matchar varandra!

Ibland jobbade Pia helg på ett barnhem, och då kunde vi hälsa på henne efter dansen. Jag minns särskilt då jag vid ett tillfälle, en fredag, lovade att ringa och väcka henne vid 14-snåret dagen därpå eftersom hon ville se en tennismatch på tv. Klockan var kanske lite över två när jag gick och lade mig, och jag tänkte nog att jag skulle kunna vakna av mig själv, så därför ställdes ingen väckarklocka.  

Dagen därpå väcktes jag av telefonen och i andra änden hörde jag Pia som förvånat frågade:
- Väckte jag dig?
Många människor har ju begåvats med något slags förnekelsemekanism som innebär att också den ärligaste individ utan att tveka kastar ur sig ett lögnaktigt
- Nejdå!
som svar på frågan. Jag utgör inget undantag.
- Men herregud! skrattade Pia. Vet du vad klockan är?!
Nja, det visste jag ju inte för ögonblicket, förstås, men någonting i hennes röst fick mig att förstå att jag inte fullgjort mitt uppdrag och att hon troligen missat tennisen.
- Den är FEM!!
Och nu vrålade hon av skratt. Ja, vad fanns att göra? A man´s gotta do what a man`s gotta do. Det blev en snabb frukost/lunch/middag i form av två limpmackor med ost och till det ett glas O´boy. Min basföda vid den här tiden. Sedan en lika snabb dusch innan samlingen hos Pia. Vi ville ju inte missa Åke Linders med Carina i Sörbyn. Eller om det var Seesam....

Men jag tycker det var duktigt gjort av mig att kunna sova så länge. Gör om det, den som kan!


Kommentarer
Ethel

Helt underbar bild på er tjejer, och inte ser det ut som att det vare såååå läge sedan, förutom på byxlinningarna =0)

Roligt verkar ni alla fall ha haft tillsammans.

2009-04-01 @ 18:59:23
TD

Vilka hemska kläder. Såg man ut så då är jag glad att jag låg och kippade efter andan i kuvös...

För övrigt spillde Anna ut mitt rödvin i soffan, så det vita tyget fick plockas bort. Nu hävdar hon att vi bara Måste ha nån slags skinnsoffa från Ikea, som är jättemodern, vin och oskön. Samt dyr!

2009-04-01 @ 23:41:07
Anna

Jag hävdar ingenting om att vi måste ha ny soffa. Men Thomas säger själv att den både är snygg och skön den där skinnsoffan. Och där biter inte hans rödvinsglas! Det är wipe-and-clean bara! I längden sparar vi pengar på det.

För övrigt tycker jag att din byxlinning säkert var jättemodern och fin, just då när bilden togs...

2009-04-02 @ 09:07:43
URL: http://blogg.mermusik.se
Boella själv

Men herregud, Thomas! Inte låg du väl i kuvös när du var tio år!? Jag tycker ni skall köpa en vinfläcksborttagare. 99 kr på Ohlssons tyger och stuvar. Mycket billigare än en nu soffa...

2009-04-02 @ 17:00:20
Boella själv IGEN

NY ska det vara...

2009-04-02 @ 17:01:38


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Boellas

Blond, bitter och besserwisser

RSS 2.0