Car wash

Idag lekte jag extrapersonal och gled in på jobbet kring halv tolv. Där slet jag som en bäver fram till klockan tre, då Malin kom förbi och jag kunde lämna mina kumpaner som skulle jobba ytterligare en timme.

Först gick vi till HM och köpte var sitt par tuffa solbrillor. För min del är det bra att de skall vara stora i år. De täcker nämligen större delen av ansiktet och därmed eventuella rynkor. Ålderskris? Javisst! Ingenting jag hymlar med!
 
Vi blev coola något så fruktansvärt...
När vi ändå var ute och roade oss så åkte vi vidare till Statoil och tvättade bilen. Det var förstås en större upplevelse med min gamla Opel Omega, som hade genomskinlig sollucka i taket. Första gången vi körde in i tvätthallen till det då nybyggda Statoil invid Scandic, fick vi alla en riktig kick. Särskilt Katarina, som precis skulle fylla sjutton. Hennes glädje visste inga gränser när jag sade att hon kunde betrakta upplevelsen som sin födelsedagspresent.

Men det är helt ok att tvätta Saaben där också. Och idag var det oerhört nödvändigt.
 
 
Den blev dessvärre inte särskilt ren. När vi parkerade utanför Kvantum konstaterade jag att den var mer än acceptabelt skitig på framskärmarna och bakluckan, så vi åkte tillbaka till Statoil och jag fick en ny tvätt. Oj, så skoj! Men man blir trött av att roa sig så jag vilade ett par timmar när jag kom hem.

Och nu sitter jag här och funderar på om jag skall åka ut till Sunderbyn eller inte. Eller skall jag gå ner på någon majbrasa, grilla äcklig korv och förfasa mig över hur slapphänta föräldrar låter sina små monster hantera smällare som om det vore grus? Typ. Kanske stannar jag hemma och syr gardiner åt Ingrids och Kents pojkstackare, som har levt utan i mer än ett halvår.


Kommentarer
Malin

Vad kul vi hade idag :) hehe, och vad coola vi blev!

2009-04-30 @ 22:05:24
Anna

Ni ser ut som filmtjärnor i era stora glasögon :)

2009-05-01 @ 10:53:03
URL: http://mermusik.blogspot.com
Nallla

gud vilken tråkig blogg. allvarligt. vem bryr sig om du tvättar bilen? vafan. och varför står det att du är blond? du är INTE blond? vet du äns vad blond är, kossa? MUUUUU

2010-12-07 @ 11:04:07
URL: http://kissies.se
Nalla

asså du är inte blond och varför skriver du om när du tvättar bilen liksom tråååk ,sorry men det är sant hoppas att dina kompisar läser din blogg nej just du har inga!!

2010-12-07 @ 11:08:13
Nalla

sooooooorrrrryyyyyyyyyyy den är tråk

2010-12-07 @ 11:10:18


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Boellas

Blond, bitter och besserwisser

RSS 2.0