Hold your horses

Om jag haft en vanligt jobb, med hyfsat vanliga arbetstider och framförallt med en vanlig lön, så hade jag nu varit fodervärd till en alldeles vanlig häst. Alltså typ en egen! En kund jag känner har råkat samla på sig lite för många hästar och vill helst inte göra sig av med någon (som att sälja ett barn) och därför frågade hon om jag möjligen kunde tänka mig att ta en på foder, ev halvfoder. Men det kunde jag inte. Här går jag omkring och önskar att jag vore yngre, medan jag egentligen borde önska att jag var äldre. För som pigg pensionär borde jag väl rimligtvis hinna med både hästar och pistolskytte? Jag kanske inte behöver försörja några barn då heller? 

Igår var det presskonferens och både juryn och banden i svt:s satsning Dansbandskampen offentliggjordes. Jag är så jätteglad för Thomas skull och han är precis rätt person i det här sammanhanget! Jag låter bli att läsa dansmaffian.se för jag vill inte förstöra mitt för tillfället goda humör. Jag spolar upp ett badvatten istället, för imorgon är jag LEDIG!



Kommentarer
Ethel

Jag kände precis samma sak, jätteskoj och helt rätt att det är Thomas som är en utav jurymedlemmarna.

Det kommer nog att bli roligt att följa tävlingen, Thomas har ju förmågan att lätta upp de arrangemang han deltar i, den killen har glimten i ögat och har en glöd och känsla för dansen och dansbanden som få andra i media!

2008-10-06 @ 00:20:50


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Boellas

Blond, bitter och besserwisser

RSS 2.0