Det föll tårar från himlen

Måndagen kunde ha blivit precis som vilken dag som helst, men vid lunchtid fick jag ett obehagligt sms från ett nummer jag inte kände igen. Eftersom det inte var några kunder i butiken gick jag in på kontoret för att snabbt kolla på hitta.se, men datorjäveln hängde sig. Det där sms:et gjorde mig illa till mods och resten av arbetsdagen kände jag mig väldigt olustig och nedstämd. Efter jobbet hämtade jag Thomas på Kronan och tillsammans for vi på Corsica, där vår gode vän och alltiallo Sigge redan satt och väntade. 
 
Tycker det räcker med en miniatyrbild eftersom jag är sanslöst fåfäng och mina ögon är röda, inte bara av tårar (Jag grät nämligen en skvätt när jag berättade om sms:et. Kan vara bra att rensa tårkanalerna ibland.) utan också av ögoninflammation.

Thomas hade lovat att bjuda mig på middag eftersom jag fyllde år, något som även Sigge hade gjort veckan innan, så han blev bjuden han också. Men jag vill nog påstå att Thomas hade lite tur eftersom varken jag eller Sigge drack något starkare än Trocadero och Cola...

Det gjorde jag däremot på tisdag, när jag flydde uppvaktning i hemmiljö och åkte till Max och Christin i Boden. Drack starkt, alltså. Det vankades härlig surströmming och till det både snaps och en 7,2:a.

Till efterrätt bjöds det på mandeltårta badande i punsch och till det vispad grädde som  också den till hälften bestod av punsch. Och vi drack givetvis punsch till, men inte mer än någon deciliter. Var, alltså. Och eftersom jag är så känslig och har lätt för att må dåligt av alkohol så avrundades kvällen med något som jag garanterat klarar av, nämligen rom och cola.

Sen fick jag presenter! Innan jag åkte hemifrån på morgonen hade jag fått en ny säsong av Absolute Faboulus av mina barn. Nu fick jag ett paket av söta devonrexen Rousseau som innehöll bodybutter och showergel med mangodoft samt En kvinnas doft på dvd.

Av Max och Christin fick jag sprit. En Koskenkorva Vanilla och en Chymos Café. De skall kombineras. Sen är det inte helt fel att späda ut det hela med lite mjölk och is. Faktiskt.

Men som jag mådde igår morse lär det nog dröja innan jag dricker något annat än mjölk... Jag vaknade med känslan av att någon under natten slagit en yxa i huvudet på mig, och jag hade stora svårigheter att komma ur sängen. Efter en B-vitamin och mängder av vatten samt en promenad till jobbet (började inte förrän 11.30) kändes det dock en smula bättre. Under promenaden hem messade Thomas att jag kunde behålla Black Jack-skivan han lämnat och då blev jag ju förstås jätteglad eftersom den är så bra, även om det saknas en låt - 16:de september - och när jag kom hem hade Janne och Malin köpt en kombinerad video/dvd i födelsedagspresent. Ja, då var det ju färdigt och tårarna sprutade återigen. Fast när jag ringde till Janne för att tacka så tyckte han inte att jag behövde bli så himla glad utan hävdade att de köpt den till familjen eftersom vi numera endast har ettan, tvåan och fyran och Frida har tagit dvd:n, som ju onekligen är hennes... Våra stackars hemmavarande barn har alltså inte mycket att titta på när det är mammavecka. Men nu...

Hå hå ja ja! Nu är det tackochlov inte så mycket kvar av den här veckan. Idag är jag ledig och skall skicka in lite intresseanmälningar till olika arbetsplatser. Jag kan utan problem se mig själv vid ett dammigt skrivbord i ett av Svenska Kyrkans arkiv... 

Avslutningsvis gör jag en Rolf Nilsén (journalist, typ och recensent på Norrbottenskuriren)!
Bäst just nu: Varning för hunden med Perikles. Särskilt Finns det nån annan.
  


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Boellas

Blond, bitter och besserwisser

RSS 2.0