En kort helg

Här hemma händer det saker som är svåra, för att inte säga omöjliga, att förklara. Förra vintern köpte jag en hel del strumbyxor. Svarta, bruna och olivgröna. Mönstrade och släta. Tjocka och tunna. I fredags sydde jag en ny klänning och skulle prova den med ett par svarta, lite tjockare, strumpbyxor under. Döm om min förvåning när det visade sig att någon selektiv tjuv tillskansat sig samtliga par. Kvar fanns endast minst tolv par leggings. Mina döttrar är helt oförstående och kan inte begripa var de har tagit vägen. Någonstans i Katarinas rum fann jag dock ett par, men tyvärr hade de ett jättehål på ena låret, vilket gjorde att jag såg sådär lagom trashig ut. Ingenting man har på sig på Cooks precis.

För det var där jag var igår, medan alla andra dansade i Skellefteå till Blender och Sannex. Min närmaste chef har nämligen fyllt jämnt och nu passade företagsledningen på att fira henne med en flott trerättersmiddag på stans bästa restaurang. Givetvis var jag och Anna också med. Och som vi drack! Vi började med en liten after work på Invit där vi tog en kall och god kaffedrink. När cheferna dök upp bjöd de på en rejäl grogg. Ja, drink då... Detta var före middagen. Sedan anlände en ditlurad Karin, och henne skålade vi för i vitt mousserande vin. Till förrätten drack vi annat vitt men till varmrätten stod jag över det röda, eftersom jag är svårt allergisk, och tog istället vichyvatten. Halvvägs in i varmrätten kom plötsligt chefen på att jag kunde dricka gin och tonic rakt igenom, eftersom det tydligen är så man gör i USA. Och så blev det. Efter efterrätten avrundades hela måltiden med en jättedrink vars innehåll för mig är okänt. Men sedan fick det vara bra. Och idag klev jag upp tjugo i tre.

Efter en snabb frukost vid tre-snåret tog jag en promenad ner till Janne som bjöd på jättegoda ostfyllda köttfärsbiffar och sedan kände jag mig nästan vanlig igen. Kvällen tillbringade jag ömsom i tvättstugan, ömsom vid symaskinen. Såhär blev resultatet. Av sömnaden alltså, inte av tvätten...
 
Två små söta dressar till lilla Siri Piri Piraya. Nu återstår leveransen. Barnet bor ju i Boden.

Nästa vecka den här tiden är vi i London, jag och Malin! Det är alltså då jag missar Flamingokvintetten till förmån för Queen. Sedan är det bara några veckor kvar till Vemdalsforumet, då jag missar Martinez. Men veckan innan har jag faktiskt INTE tänkt missa Drifters i Skellefteå.



Kommentarer
Eva

Jag har då aldrig ätit frukost klockan tre,en eftermiddag.Måste vara en upplevelse.Man kanske skulle testa?? Mmmm?

2008-10-06 @ 17:57:54


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Boellas

Blond, bitter och besserwisser

RSS 2.0