Hemma hos mig igen

Jo, både Malin och jag har kommit hem utan några som helst missöden och jag hade planerat ett låååångt inlägg idag, men tyvärr räcker tiden inte till! Imorgon skall jag vara bisittare i Bodens närradio och prata om Thomas Deutgen. Det är väl ganska roligt? Undrar hur många som lyssnar på den frekvensen? Jag har dessvärre ingen aning om när det skall sändas, så där får jag återkomma. Jag börjar jobba halv 12 och på kvällen ska vi dricka te och äta kex med från London hemsläpad marmelad och lemoncurd av olika slag. Tungt var det. Och istället för att sitta här och skriva har jag för avsikt att spola upp ett varmt skumbad och ligga däruti tills det är dags att sova. Jag får försöka sammanfatta vår fantastiska resa på lördag efter jobbet, samt välja ut vilka bilder jag vill visa. Queenkonserten är ett kapitel för sig som jag fortfarande inte har tagit in helt och hållet, och den kommer också att få ett eget inlägg.

Lyssnade för övrigt på p4 Dans från i söndags då jag, enligt mitt eget tycke, gjorde alldeles utmärkt ifrån mig när jag recenserade Thorleifs nyaste skiva Förälskade. Hetaste skvallret på dansbandsfronten den här veckan torde väl vara att Chris Andersen slutar i Sannex för att börja i Wahlströms. Det var ju synd att han inte frågade mig först, för jag hade avrått å det bestämdaste eftersom jag tror att Sannex har större potential än Wahlströms att "bli något" utanför den tämligen lilla klick av befolkningen som hör dem levande på dans och eventuellt också har deras skivor i cd-spelaren.  Å andra sidan är det ganska lustigt, för när jag lyssnade på Sannex senaste singel För sent för ett glas, så slog det mig att Chris lät ganska lik Daniel i rösten, något som inte märks "live". Tack och lov. Personligen tycker jag att Sannex är det bättre bandet av de två. Bättre repertoar, bättre låtar, bättre sångare och bättre publikkontakt. Jag har därmed inte sagt att  jag tycker Wahlströms är dåliga. Faktiskt.

Nu är det dags för relax.


Kommentarer
Redaktören

Det blev en intressant beskrivning av både Thomas D och Dansen i Norr/Tack Boel!



På hemsidan kommer programmet att gå att hämta om några dag som länk.



Sterling Nilsson/Producent Studio 55/Radio Boden

2008-10-20 @ 21:28:41
URL: http://www.studio55.se


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Boellas

Blond, bitter och besserwisser

RSS 2.0