20 %

"Ärade damer! "(Företrädesvis...) "Passa på att förnya hemmet inför den stundande vintern! Stans enda riktiga tygaffär  lämnar hela 20 % rabatt på hela sortimentet!" Eller rabbatt, som Anna så påhittigt textat på stora banners som hon tejpat upp på skyltfönsterna. Eftersom jag befann mig inne i butiken och detta hemska ägde rum på utsidan, så upptäckte jag inte misstaget förrän sent på fredag. Tänk om folk trodde att det var jag som skrivit dem! Aaarghh! Anna rodnade klädsamt när jag påpekade felet, och menade att hon varit så koncentrerad på att skriva alla bokstäver lika stora, att hon helt enkelt missat stavningen. Ja, ingen hade ju dött så jag rev ner allt och när jag kom på lördagens morgon satt det uppe nya, rättstavade. Och imorgon är allt normalt igen! Då får vi se hur många som är arga för att de måste betala ordinarie pris... Men mycket folk har det varit och nu är jag jättejättetrött.

Men innan jag går och lägger mig ska jag sy färdigt klänningen jag började på igår. I söndags färdigställde jag värsta coola brallorna.

Halvfodrade. Slag. Tämligen lyckade. Användbara. Pust...

 


Kommentarer
Ethel

Såå snygga, du är helt suverän på att sy, lyckost!

2008-10-28 @ 21:47:14
dotter

haha, har du börjat med dagens outfit eller?

2008-11-05 @ 20:41:21


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Boellas

Blond, bitter och besserwisser

RSS 2.0