Sol ute, sol inne...

Idag känns det bättre! Jag kände nästan att jag log ibland! Fantastiskt! Men när jag äntligen slapp ut ur köpcentrat fann jag att stadens parkeringsvakter återgått till sina arbeten (eller vad man nu skall kalla deras icke särskilt beundransvärda syssla.) 350 spänn rakt ner i papperskorgen. Jag lät den sitta kvar och gick in i det närliggande solariet istället. Man kan ju  i alla fall försöka vara lite snygg. Alltså bara lite. Det är inte så snyggt att vara välgräddad i min ålder. Risken att man ser ut som en skinnpåse i ansiktet och dekolletaget är relativt stor. Men bruna fotleder är ju aldrig fel. Fast skall man se det hela lite positivt så har jag parkerat på den där gatan för minst det dubbla. Minst. Så egentligen har jag BLÅST Luleå kommun på åtminstone 350 pix!
   Imorgon är det äntligen dags för fantastiska Drifters i grannkommunen Skellefteå, endast 14 mil bort! Och när jag tankade kostade soppan bara 12:94. Nu måste jag säga något elakt snart, annars tror ni väl att det är Frida eller något annat av mina glada barn som skriver...
  Det är alltså nu jag borde ta tillfället i akt och spy galla över alla militanta besserwissrar (vad sägs om den pluralformen?) som tror att de har jordens mittaxel uppkörd i nivetvar, eller hånfullt berätta varför jag anser att band som inte heter Fyffes men nästan, drar skam och vanära över Dansbandssverige, men jag tror jag skiter i det och går i säng istället. Imorgon är en annan dag, och som sagt - DRIFTERS!


Kommentarer
Fotomicke

Ta det inte så hårt !!!! Lycka till med bloggen och danserna

Kram Micke

som har blivit Rosviksbo !!! kul va och helt underbart

2008-07-25 @ 10:55:15
URL: http://fotomicke.blogg.se/
frida

vad rolig du är

2008-07-25 @ 17:12:08
URL: http://fridaskarin.blogg.se/


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Boellas

Blond, bitter och besserwisser

RSS 2.0