Crowded house

Det har varit mycket de här dagarna, skall jag säga. Igår gästades Shopping av Idol-deltagare. Tittade man snabbt på affischen kunde man lätt förledas att tro att samtliga av årets deltagare skulle dyka upp, men så var det ju inte. Först ut var Danny (Var han med i fjol eller året innan?) och två timmar senare var det Kevin Borgs tur att sjunga en och en halv låt. Publikens jubel lyfte nästan taket på Shopping. Läste jag i tidningen, alltså. Eftersom jag slutade tidigare igår hade jag redan lämnat byggnaden. Inte utan problem, skall jag tillägga.

Folk stod som packade sillar och jag övervägde ett ögonblick att vända om och jobba ett par timmar till, men bet sedan stoiskt ihop och slingrade mig ut på gatan. Väl där insåg jag att jag glömt en påse uppe i lunchrummet. Att vända om var inte att tänka på så jag tillbringade en timme i min svägerska Ullas handarbetsbutik innan jag utan problem kunde gå tillbaka. Och det var ju en himla tur att jag inte struntade i påsen och gick hem, för jag hade glömt att jag hade nyckeln till rulltrappan, som de hade stoppat i samband med uppträdandet, i jeansfickan. Det verkar som om det bara är vi i hela Shopping som har nyckel till den.

Nästan så här mycket folk var det i vår butik hela dagen. Säkert många som kom utifrån länet och passade på att handla när de nu var i en RIKTIG tygaffär. När Danny sjöng vid 12-snåret så frågade jag min unga kollega Sonja om hon ville gå ut och titta på honom, men hon sa att hon skulle vänta tills Kevin dök upp.
-Men hör man någon skillnad på dem? undrade jag dumt.
Anna suckade och sa:
- De sjunger ju för tusan olika låtar!
- Jaha, sa jag. Men hade Olle Jönsson sjungit så hade man hört det, vilket låt det än var.
Då skrattade min kund, en liten gammal tant med käpp, och sa:
- Ja, HAN är BRA!
Så plirade hon med ögonen och vi nickade i samförstånd.
 
Och om det undgått någon så kan man snart dansa till Drifters TVÅ gånger häruppe inom loppet av några dagar. Dessvärre spelar de på trettondagsafton nonstop med Chiquita, bandet som låter som Ingmar Nordströms fast saxofonisten pekar på publiken istället för att spela, men man får väl bita ihop och stå ut. På fredag i Skelleftehamn är det i alla fall enbart Drifters.

Thank God...



Kommentarer
td

och som sagt, inte ett ont ord om din nya bästis Bert...

2008-12-31 @ 12:02:18


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Boellas

Blond, bitter och besserwisser

RSS 2.0