Dansbandskampen - FINAL!!!

JAAAAAA!!! Så lyckades Scotts dryge trummis sänka sitt band i de sista skälvande minuterna av Dansbandskampen. "Det vet man inte förrän det är över." hade eventuellt varit ett mer diplomatiskt svar på Peter Settmans fråga om vem som skulle träffa målet ikväll. Det var å andra sidan inte första gången under programseriens gång som han lät bli att tänka innan han öppnade munnen.

Som ni förstår är jag mer än nöjd med Larz Kristerz som segrare. Jag blev visserligen lite nervös när Stefan var så uppenbart nervös i "Inget stoppar oss nu" men Peter tog ju smidigt över och alltihop skämtades bort på ett lättsamt sätt efteråt. Låten "Carina" var helt underbar! Fantastisk text, härligt sväng och de framförde den med sitt karakteristiska 70-talssound. Jag älskar det, och jag älskar Larz Kristerz! UNDERBART! Och nu tror jag att bana 4 i Malung måste byggas ut ...

CC & Lee är ett jäkla röjigt och glatt band, och jag ser fram emot att någon gång få dansa till dem. Den minnesgode läsaren kommer kanske ihåg att jag inte hade mycket till övers för dem som dansband efter att ha hört dem i Vemdalen, men man är väl inte sämre än att man kan ändra sig?

Shake var lika bra som vanligt och det är möjligt att de hade haft Scotts position om det var de som varit med från första avsnittet. De spelar i Skelleftehamn under jul, men jag jobbar så mycket så jag tror att jag prioriterar DRIFTERS...

Och så hade vi underbara, fantastiska, fenomenala, makalösa Jannez!! Jag älskar dem också! Fast det har kanske redan framgått?

Men det bästa av allt är i alla fall att dansbanden har fått lite ljus på sig, efter att ha levt i mörker i så många år. Inget av banden som har varit med i Dansbandskampen kan ha lidit någon skada av det. Inte ens Kändis, tror jag. Nu fattas bara publiken. Det borde få vara lika enkelt att åka på dans som det var förr. Man borde inte behöva gå buggkurser och foxtrotkurser och dirty foxkurser och gnusskurser och gud vet allt, för att känna sig hemma på ett dansgolv. Ja, förresten, en grundkurs i vanlig, traditionell foxtrot behöver inte vara fel förstås.

Nu väntar sängen och en lång arbetsdag imorgon. Men jag kommer att sova gott! Jag är så glad!

Läste förresten i Aftonbladet att ilskna läsare hävdar att det inte gick att ringa och rösta på Scotts. Jag kan upplysa om att det inte gick att ringa på Larz Kristerz heller. Men dåliga förlorare skall alltid skylla på något...

Tack för den här gången! Anna i sitt rätta element!

Det kan aldrig bli för mycket av det goda!


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Boellas

Blond, bitter och besserwisser

RSS 2.0