Året som gått

Så blev det nytt år igen. För mig blev 2013 ett alldeles utmärkt år, det bästa på länge, faktiskt. Det hände så himla mycket bra saker som följer med mig in i 2014 och förhoppningsvis resten av livet. 
 
I januari var jag ner en sväng till Thomas och Anna. 
 
 
Vi var bland annat på afterwork
 
 
och på Gittes i Rinkaby (sjukt spooky tygaffär)
 
 
 och så åt vi hummer som Thomas tillagat. Mums. Och mumsig var kanske musen som Knas tog in och lekte med innan han åt upp den...
 
 
Januari var också den månad då Frida flyttade från Stengatan till Halmstad. Snyft.
 
 
I februari var jag med Christin på CG och vi VRÄKTE i oss fantastisk mat!
 
 
G4S kundtjänst flyttade tillbaka till Stockholm och de flesta av mina arbetskamrater slutade. 
 
 
Jag stickade en oktröja på rekordtid.
 
 
I mars hände det inte så mycket. Lasse Stefanz var på Western Farm i Boden och i Luleå sken solen och man kunde promenera på isvägen mellan hamnarna.
 
 
I april åkte jag till Vemdalen och det skulle bli den sista resan med Saaben.
 
 
Fem kilometer före Vemdalsskalet rasade turbon. Leif Wibron bogserade oss (Thomas var också med) fram till hotellet och jag ägnade dagen efter åt att sälja och tömma bilen.
 
 
Thomas fyllde 40 i slutet av mars och hade stort kalas i början av april så det blev ännu en resa till Blekinge för mig.
 
 
och den sista dagen i månaden plockades skylten ner och vi som varit kvar till slutet åkte hem från G4S för allra sista gången.
 
 
Maj var min första arbetslöshetsmånad. Jag åkte buss till Tjåmotis och hämtade Fridas Mercedes.
 
 
Jag var på dansgala i Coop Arena men hängde faktiskt mest i baren med Thomas, Ingridoch Kent. Fast det var roligt det också!
 
 
Ulrika och jag åkte upp till Gällivare på Lasse Stefanz!
 
 
Kvällen den fjortonde maj gick jag in på folksam.se och kikade lite precis innan jag skulle slå av datorn och gå och lägga mig. De sökte skadereglerare och sista ansökningsdagen var den femtonde. Jag slängde iväg en ansökan...
 
I juni skjutsade Ulrika och jag Thomas och Thomas till Umeå och Täfteå. Här tog vi en liten rast i Ljusvattnet.
 
 
Jag tänkte börja rensa förrådet, men ångrade mig efter att ha tittat i några kartonger.
 
 
Jag städade dock upp i syrummet och svängde i hastigheten ihop en tröja, som jag hade på anställningsintervjun på Folksam, och några klänningar. 
 
 
 
Jag skjutsade Katarina väldigt mycket. Hon jobbade i grillkiosk i kyrkbyn på dagarna och målade ute på Luleå Airport på nätterna.
 
 
Dagen före midsommar ringde de från Folksam. Jag hade fått jobbet och skulle börja den 19 augusti. Från den dagen blev det den bästa sommaren sedan barnen var små.
 
I juli spelade Streaplers på Björknäsparken och Roger Qvarnström gjorde radio med dem och mig på morgonen samma dag.
 
 
Jag åkte till Malung och hade några ruskigt roliga dagar tillsammans med mina underbara vänner.
 
 
Lasse Stefanz var på Björknäsparken och där var också Ulrika och jag.
 
 
I början av augusti åkte jag för tredje gången detta år ner till Blekinge. Den här gången på arbetsläger. Vädret var helt fantastiskt. Jag skrapade räcken, målade stolar, rensade avlopp och bakade Twin Peaks-paj. 
 
 
Vi var och badade och vattnet var jättevarmt.
 
 
Och Snoddas var liten och världens gulligaste och vi myste och myste...
 
 
Frida var hemma och jag ville ha en bild på oss allihop innan hon åkte tillbaka till Halmstad. Duktiga Jennie Carnudd, min brorsons fru, tog de fina bilderna.
 
 
Jag och Christin var till Haparanda och Torneå. Vi hann med ett antal loppisar, Alko, en tygaffär och Ikea förstås. Vi var också på Kläppenteatern i Boden (en annan dag) och såg Spionoperan.
 
 
Jag dansade förstås hela sommaren också. På torsdagarna i Skellefteå, fredagarna i Boden och det hände att jag åkte med Hans och Märit till Täfteå på lördagarna. Jag lärde känna Annelie, vi började åka tillsammans på dans och vi hade så jääääävulskt kul!!!
 
Den 19:de augusti började jag jobba på Folksam. Åh, vad jag är glad för det!
 
I september dansade jag till Drifters på säsongsavslutningen i Täfteå och där träffade jag legendaren Mats Långström från Max Fenders. Stort!
 
Jag gladdes åt Per-Håkans - gamla Sannex - som spelade i Boden och var så himla bra! 
 
 
Så köpte jag en Volvo 850, mitt livs första Volvo och så fyllde jag 54!
 
 
 
I oktober åkte jag och min kollega Anna på introduktionsdagar på Folksam i Stockholm. 
 
 
Vi hann dit en gång i slutet av månaden, denna gång med hela avdelningen. Vi kryssade med Cinderella, konfererade och njöt av Callinaz och Larz Kristerz. Och vår grupp vann en prestigefylld tävling. Vi är så himla bra!
 
 
I november åkte jag till Vemdalen på orkesterforum för fjortonde gången. För första gången var jag in till själva Vemdalen, till bowlinghallen.
 
 
Jag bodde förstås med Cattis och jag vann förstås tipsrundan.
 
Resten av månaden gick i ett hiskeligt tempo, men jag hann i alla fall baka jullimpa innan den tog slut.
 
I decembervar jag till Lycksele och såg Pistvakt. Gaj å partaj!
 
 
Jag bakade väldigt många pepparkakor, men struntade i huset i år.
 
 
Åkte till Härnösand på dansgala. Vilka spelade? Lasse Stefanz, förstås!
 
 
För en del var 2013 inte något bra år, det har jag sett på fejjan. Men för mig var det det bästa året på väldigt länge. Det var skönt att sluta på G4S och det var skönt att få ett nytt BRA jobb så snabbt. Det var skönt att få vara ledig hela sommaren och veta att jag hade ett jobb att gå till. Det hände fler fantastiska saker under 2013 men det tar jag en annan dag.


Kommentarer
Ethel

Vilken härlig summering av 2013, ditt år har varit väldigt trevligt att få ta del av, du är så bra på att få till det på ett bra sätt när du skriver.
Njut av det här nya 2014 och jag håller tummarna för att det blir lika bra och gärna ännu bättre än det föregående.
Du är bra på att ta vara på nuet så det kommer att bli topp!
Kram fr mig

2014-01-01 @ 16:57:50


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Boellas

Blond, bitter och besserwisser

RSS 2.0