Fler av sommarens klänningar i höstmörkret

Jag har knappt sytt ett stygn på hela september. Ja, det blev inte många i augusti heller när jag tänker efter. Men i juli lyste flitens lampa över sybordet hos Boella! Jag visade ju några skapelser redan i juni i det HÄR inlägget men det har blivit några fler efter det. Nästan uteslutande sommarkläder visserligen, men jag är nästan säker på att innan vi hinner säga gudsåfruktansvärtdetärmeddenhärmörkakallalångavinternochfytusanvaddetsnöarmåstedetsnöasåinihelafriden så går vi omkring i sommarklänning igen! Med vintervita ben och allt!
 
 
 
(Superbra bilder, hehe...) Det här tyget är en stuv från min tid på Ohlssons. Förra året sydde jag en klänning av det som hamnade i papperkorgen eftersom jag lyckades skära till en värdelös halsringning, men i år gick det bättre när jag tog mig an det som fanns kvar av tyget.
 
Jag blev så förtjust i modellen att jag sydde ännu en. Den här gången i ett blommigt tyg som jag köpte i en helt fantastisk tygaffär i Karlshamn.
 
 
 
Förr, när jag hade överarmar som hälsenan på en talgoxe, ville jag inte ha ärmlöst men nu när jag har gått upp i vikt är det en annan sak. Fast jag vet att det finns de som inte vill ha ärmlöst av motsatt anledning. Det är ju helt galet! Tänk om vi bara skulle klä oss i det vi vill!
 
När jag var ung hade jag en strandklänning i frotté. Med den för ögonen köpte jag den här lila stretchfrottén i Rinkaby utanför Kristianstad. Och så sydde jag den här klänningen som har hängt i garderoben sedan den blev klar.
 
 
 
Men som sagt, det kommer väl fler somrar?
 
En gång, för tusen år sedan ungefär, närmare bestämt 1984, så sydde jag en svart och rödrutig bomullskjol med hög midja. Den bestod helt enkelt av ett par meter tyg som jag rynkade mot en linning. Den där kjolen har funnits kvar i mina kartonger och nu blev den en klänning! Man ska ALDRIG kasta NÅGONTING! 
 
 
 
Mönsterpassningen blev ju lite si och så men så blir det ju när man har begränsat med tyg.
 
 
 
Malin köpte en tröja från Asos som var så himla fin i modellen. Jag ritade av den och sydde en likadan av lite viskostrikårester som jag hade. Den har jag inte heller använt ännu...
 
 
 
Och det sista jag sydde var en tunika till Christin! Jag har klippt ut tyg till två till, fast i andra modeller, men orken och inspirationen vill liksom inte infinna sig. Jag hoppas att den gör det snart, för jag behöver lite nya vinterklänningar.
 
 
 
Det var till den här jag skulle använda de fyra orange knapparna som jag köpt två gånger... Jag har ännu inte hittat påsen med de fyra första.
 
Ja, det var det! Trots att jag rensat och åter rensat garderoberna under sommaren så finns det ändå en hel del kläder kvar som jag förmodligen aldrig mer kommer att vilja ha (kommer att KUNNA ha) så det är nog dags att skiljas även från dessa. Håhåjaja, ut med det gamla, in med det nya!


Kommentarer
Karin

Snyggt! Nu blev jag sugen på rutigt..

2013-09-30 @ 22:05:32
URL: http://jagsyrminaegnaklader.blogg.se


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Boellas

Blond, bitter och besserwisser

RSS 2.0