Love me tender

Vintertid tar det förstås lite längre tid att promenera till och från jobbet, men inte mer än några minuter. Normalt går jag de ca 2,7 kilometerna på typ 25 minuter och då går jag i tämligen maklig takt. Idag har det regnat och alla som har varit med några år vet hur genomjävligt väglaget blir med minusgrader ena dagen och plus med regn dagen efter. Jag trodde i min enfald att det bara skulle vara halkigt där det var is, men två steg utanför Folksamhuset insåg jag att jag borde haft broddar. Eller bilen.
 
Idag tog det alltså 45 minuter att halka sig hem. Stundtals var jag nästan gråtfärdig av rädsla. Jag vill verkligen inte ramla och bryta något. Har nog bekymmer med korsbenet. Men det gick, som ni kanske förstår, himla bra och imorgon blir det broddar på skorna.
 
Ni tittar väl på På dans med Kurt? I det här inslaget, från logen Täfteås säsongsavslutning, var det Erica Sjöström som fick vara reporter i en stor del av reportaget. Hon är inte bara helt suverän bakom mikrofonen utan också framför kameran. 
 
 
Ungefär 5:53 in i filmen är faktiskt undertecknad med en liten stund och efter ytterligare en stund också Mats Långström, från Max Fenders.
 
Jo, jag vet att det är glest mellan uppdateringarna på bloggen. Det kanske blir bättre. Fast just nu syr jag inget. Jobbar på dagarna och sover på nätterna. Däremellan lagar jag mat, tvättar och på helgerna dansar jag. Så är det. Men endera dagen ska jag berätta om mina tänder...


Kommentarer
Berith Jacobsson

Du lever i en härlig tid nu Boel
Kram Berith

2013-11-26 @ 21:35:22
Märit Larsson

Laan mi tendren laan mi gom, je sko out å fri, som Evert Ljusberg sjunger. Han finns för övrigt på bild i Ersboda folkets hus.

2013-11-27 @ 20:55:57


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Boellas

Blond, bitter och besserwisser

RSS 2.0