Jag såg en liten kissekatt som satt och sola sig

När Anita skjutsade hem mig i eftermiddags efter att vi tillbringat dagen på Trygghetsrådet, passerade vi Nordiska Bil och jag såg att 95 oktan låg på 13:98, alltså 13:88 med Volvokort och jag tänkte att nu jäklar ska jag åka hit och tanka. Men så kom jag ihåg att jag inte har någon bil att tanka...
 
När jag legat i soffan och tagit igen mig en stund åkte jag och Malin ut till Kronan och KKV där Galleri Syster hade vernissage. Utställningen pågår fram till den 24 maj och Katarina är en av konstnärerna som ställer ut. 

 
Här sitter jag förstås i en bil. Jag har återigen förbarmat mig över Jannes Toyota eftersom han hade så himla många bilar utanför huset just den här veckan...
 
Katarina har alltså gjutit en skulptur, en byst, och jag gjorde flera tappra försök att fota henne med sitt alster, men hon har så förtvivlat svårt att få ordning på anletsdragen ibland...
 
  
 
  
 
  
 
Så här ser skulpturen ut utan Katt.
 
  
Ikväll är det premiär på Björknäsparken i Boden. Fernandoz spelar och jag är inte där utan här. Men det kommer fler fredagar.


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Boellas

Blond, bitter och besserwisser

RSS 2.0