Vardagens tjas och mas

Jag tog mig själv i kragen och började städa. Köket stod först i tur och det blev en stund vid köksbordet och en del sorterande av papper, men jag har nog gruvat mig fler timmar än vad det tog att utföra alltihop. När jag ändå höll på gick jag igenom mitt ostrukturerade kryddskåp.
 


Upptäckte att jag har en faiblesse för italiensk salladskrydda som jag inte kände till. Hur förklarar man annars de fyra burkarna? Jag lät de två nyaste vara kvar.

Häromkvällen, när det hade snöat som tusan hela dagen, tog Malin och jag en promenad. Det är nämligen så oändligt mycket jobbigare att gå i snö än på barmark. Vi hittade ett slukhål och vi tror att det vita ljuset är brinnande svavel från ni-vet-var.


Det har varit mammavecka och den har varit lika spännande som vanligt därför att jag aldrig vet hur många jag har vid köksbordet vid middagen. Igår ringde dock Katt och undrade om hon och Kalle kunde komma, så jag utökade pannkakssmeten och körde på tre plattor. Det gick så himla bra och snabbt och blev så jäkla mycket!
 
 
Sen tog jag fram glassmaskinen från 1988 och gjorde hallonglass.
 
 
Men allvarligt... Finns ingenting som kan mäta sig med hemgjord glass. Ben & Jerry, Mövenpick och allt vad de heter kommer inte i närheten. Så är det bara. 
 
 
Jo, jag har sytt i veckan också, men jag kan inte visa något ännu för det ska bli en överraskning till någon som jag tycker mycket om. Jag är inte helt övertygad om att hon  kommer att bli glad, men jag tror att hon kommer att bli gladare än vad hon skulle ha blivit om jag sytt av det tyg jag tänkt från början. Jag hoppas paketet är framme på måndag. Vi får se. 
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Boellas

Blond, bitter och besserwisser

RSS 2.0