och fröjdas åt att vingarna bär

Jag har lite svårt att somna ibland. Sömnen blev lite förryckt under de dagar jag skjutsade Katarina hit och dit när som helst på dygnet. När det blir jobbigt att hålla igen ögonen brukar jag läsa lite, en bok eller på telefonen. I förrgår kväll kollade jag Flight 24, en helt fantastisk app som visar alla flygplan som är uppe i luften. Flygplanstyp, destination, fart höjd och allt sånt skojigt.
 
Det förekommer inte några inrikesflyg mitt i natten, men det händer ju att flyg från andra länder tar genvägen över Sverige. Så var det med det här planet
 
 
som kom från Barcelona
 
 
men som inte hade någon slutdestination.
 
 
Det visste inte vart det skulle! Det var liksom bara uppe och cruisade! "Äh, vi tar en sväng till Murmansk och kollar läget."
 
 
Det var ju i och för sig inte roligare än att jag kunde somna, men igår var jag och fikade med tjejerna och när jag visade dem mina ps utbrast Katarina "Edward Snowden! De har hämtat honom i Ryssland och flugit honom nånstans!"
 
Jag blev helt exalterad. Det verkade faktiskt vara en rimlig förklaring. Men inatt, när jag landat i sängen efter en ruskigt kul kväll i Skellefteå, kunde jag inte heller somna och då hittade jag TVÅ plan som var uppe och flög, helt lost in space, för de visste inte ens var de startat.
 
 
 
 
Det var förresten Streaplers som spelade i Skellefteå. Så genuint äkta och så vansinnigt bra så man nästan blir gråtfärdig. Vilket driv, vilka musiker, vilken dansmusik!
 
 
 


Kommentarer
Michael Strandberg

Hej Boel!
De finns ju inge bättre band att dansa till.
De blir Täfteå nästa helg! Hoppas att man få en dans med dig om du kommer ner förstås!
Kraamis Michael!♥

2013-06-28 @ 22:12:05


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Boellas

Blond, bitter och besserwisser

RSS 2.0