Stickning, snö och slapparhelg

Det är ju onekligen vinter, men de här dagarna med strålande sol och ett par, tre minusgrader känns betydligt behagligare än dagarna med 25 minusgrader eller de med ymnigt snöfall. Nu är det lördag och någon däruppe verkar tycka att vi inte fått tillräckligt med snö så jag tänker hålla mig inomhus hela dagen. Kanske. Förra lördagen blev jag hämtad 05:20 för att åka till Boden och jobba några timmar. Närmare bestämt sex stycken. På kvällen var jag på folkmusikfestivalen Midvinterfolk som jag därefter recenserade, så det blev inte så mycket fritid den helgen.
 
Annat ska det bli den här! Jag har sovit ut, ätit frukost och sitter här och funderar på om jag kanske skall ta ett bad eller nåt. Det är verkligen jättestökigt här hemma, men jag skall nog ägna några timmar åt mitt CV och försöka strukturera mitt jobbsökande lite. Det blir inte så mycket gjort på kvällarna när man jobbar. Den här veckan har jag dessutom jobbat sent några kvällar men dammtussarna smiter ingenstans så det är lugnt.
 
Jag har dessutom stannat hos Max och Christin en av kvällarna. Hängde fast bilen på snökarmen in till garageuppfarten, men fick lös den efter en stunds metodiskt skottande. Fick mumsig middag serverad på Stig Lindberg-porslin och förstås en mysig afton med mycket surrande i gott sällskap. Ja, en liten rekreationskväll mitt i veckan.
 

Hmmm... Visst känner man igen de här? 
 
 
Förrätt - vegetarisk carpaccio
 
 
Ostsufflé med härligt mumsigt riktigt smör. Ruskigt gott!
 
Eftersom vår arbetsplats snart flyttar till Stockholm har vi ett gäng adepter hos oss som vi skall lära upp. Det är riktigt roligt för det här är åtta glada och motiverade tjejer och killar. Tiden går ju fort när man har roligt och det kan man nog säga att jag har haft hela veckan. Kände mig dock lite urlakad när klockan blev 18 igår och istället för att åka på Godishuset besökte kollegan Christoffer och jag Systembolaget på Storheden. De har ett gigantiskt ölsortiment och jag plockade ihop litegrann i en korg. Kan vara bra att ha om man skulle bli törstig.

 
I botten ligger det en whiskyflaska så idag skall jag baka en irländsk whiskytårta, förutsatt att något av mina barn ids gå ner på affären och köpa mörk choklad och vispgrädde...
 
Jag plockade upp tjejerna på stan och tillsammans åkte vi till Kvantum och handlade allt man behöver till tacos. Ja, vad farao, fredag är väl synonymt med tacos, eller...? När vi kom hem hade jag fått senaste numret av Får jag lov, så jag slog mig ner med den i soffan medan Malin packade upp maten.
 
..
 
Jag undrar vad de gör? Är detta mysfox, dirtyfox, dynamisk fox eller rentav sexfox? 
 
Nå, helgen har bara börjat. Ingen dans inom lämpligt avstånd, så jag roar mig nog med att ha tvättstugan ikväll. Det är så himla mysigt att bara dega lite. Nu när jag sitter och skriver ser jag samtidigt på Gladiatorerna och kan inte låta bli att imponeras av dessa ofantligt vältränade unga människor. Min förre detta kollega Linnéa var med för tre veckor sedan och visade förstås både sin motståndare och gladiatorerna var skåpet skall stå.
 
 
Själv tränar jag finmotoriken och det är bra även för själen. Skall kika lite i senast Stoff & Stil-katalogen och se om jag kan tänkas behöva lite tyg...
 
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Boellas

Blond, bitter och besserwisser

RSS 2.0