Choklad varje dag gör en glad!

LCHF i all ära, men inget går upp emot en smaskig chokladsufflé. LHF i all ära, men nog är det lite mer drag i SAIK.
 
Kanske bäst jag återgår till sufflén innan släkten förskjuter mig. Det är inte så svårt som det verkar. Man måste bara vara noggrann med alla moment och just den här smakade dessutom lite apelsin. Mina pytsar var dock lite för stora så smeten räckte bara till tre stycken. Mindre formar skulle nog ge sex stycken i lämplig efterrättsstorlek.
 
 
De skulle gräddas i exakt 12 minuter.
 
 
Sen skulle man dekorera med florsocker och kanderade apelsinskal, men jag nöjde mig med florsocker.
 
 
Tinade lite hallon, lagom syrliga till den ändå inte alltför söta sufflén. (Jag använde 72% choklad). Roligt att göra och väldigt gott.
 
Sen är det ju så att man inte ska lägga något på spisen, särskilt inte om man använder plattorna. Min LCHF-tidning gick upp i en stinkande rök men jag ser det som ett tecken. Prisad vare havregrynsgröt, lingongrova och potatis. Amen.
 
 
Hockeyn då? Det är ju helt fantastiskt att både Luleå och Skellefteå är i final. Det senare laget spelar en mycket mer offensiv hockey med massor av skott på mål och jag tror att de kommer att vinna. För min del spelar det ingen roll. Kul att Luleå är med, men det bästa laget ska ju bli svenska mästare och just nu lutar det onekligen åt Skellefteås håll.


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Boellas

Blond, bitter och besserwisser

RSS 2.0