Tusentals stjärnor

En enda fredag kvar efter gårdagens. Sedan får man göra som alla andra - åka hem, slänga sig i soffan, se nåt värdelöst på tv och sedan somna. 
 
Igår var dock kvällen ovanligt fullspäckad. Förutom att jag jobbade till 18 så var det grillfest på jobbet, Fångarna på fortet på tv4 och Martinez på Björknäsparken. Jag började med att jobba klart och sedan äta, förstås. Under middagen infann sig självklart den vanliga fredagsmattheten men jag mobiliserade lite kraft och åkte upp till parken för att hälsa på Sandra och killarna i Martinez. Min avsikt var att åka till Ulrika en sväng efter det och sen åka hem, men man är ju inte sämre än att man kan ändra sig.
 
Jag åkte i alla fall till Ulle och kollade in Thomas i tv och precis som i alla andra sammanhang så bjöd han på sig själv, vilket resulterade i en förstklassig underhållning. Sen gjorde det inte så mycket att de inte vann, tycker jag. Dansbandslaget, med Erica, Casper, Mathias och Thomas gjorde en strålande insats!
 
Bilden har jag snott av Thomas. Fick den i ett mms...
 
Klockan tickade på och jag fann för gott att byta om till körsbärsklänningen (måste passa på att använda mina sommarklänningar medan det fortfarande är plusgrader) innan jag åkte tillbaka till parken. Det var ganska mycket folk och jag hann dansa litegrann innan det blev paus. 
 
                                                   
 
Jag fotade ingenting så det får bli en pytteliten bild från deras hemsida. Hursomhelst så kunde jag inte stanna så länge utan fick göra en liten utryckning mot hemmaplan, men sägas kan dock att Martinez, med sin rutin, sin oerhört bra och speciella dansmusik och inte minst sin fantastiskt duktiga sångerska Sandra Estberg, hör till de orkestrar som jag gärna skulle se mer häruppe. 
 
Nu sitter jag här och har varit uppe med tuppen, i princip. Redan klockan nio kändes som att jag hade sovit klart. Jag började med att sortera ut böcker ur bokhyllorna och när jag satt vid frukosten kom jag på att jag, tillsammans med alla andra morgonpigga, skulle lösa melodikrysset så då gjorde jag det.
 
 
Nu väntar jag på att kollektivets övriga medlemmar skall vakna. Katarina skall flytta till Göteborg och åker med nattåget ikväll. Jag måste ladda upp med pappersnäsdukar men kommer nog att åka direkt till Piteå, där Perikles spelar, för att muntra upp mig lite efter att hon åkt. 
 
Men först skall jag gå ut på stan och kolla in henne när hon skall ansikstmåla folk mellan 13-15 utanför Ebeneser. Det är kulturnatten i Luleå idag. Hela dagen.
 
Förresten... När jag åkte mot Luleå inatt var det bara 1 plusgrad. Frida instagrammade en printscreen från Kvikkjokk kl 06:03 i morse som visade -3. Den första juni satt jag utanför Logen Käcktjärn och undrade vad jag höll på med. Logdans i 2 plusgrader är liiiite på gränsen för vad man skall utsätta sig för. Nu har det gått tre månader och vi är där igen och jag undrar förvånat vart den här sommaren egentligen tog vägen...
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Boellas

Blond, bitter och besserwisser

RSS 2.0