Jannezlördag

Sakta men säkert verkar jag återgå till min gamla vana att åka på dans när det är helg. På tämligen kort tid har jag varit ute flera gånger! Nästa vecka är det påsk och då lär det bli ännu fler med Martinez på Pitefolkan på torsdag och Fernandoz i Skellefteå på lördag. Jag blir kanske helt wild and crazy och åker båda kvällarna, jag får se.

Igår jobbade jag i alla fall litegrann och åkte sen hem och lagade mat. Ulrika hämtade mig klockan åtta och i bilen kände jag att jag kanske borde sovit lite middag i alla fall. Men väl på plats i Piteå blev det som inte tillfälle att känna efter hur trött jag var. Jannez spelade, lika glatt och skojigt som de brukar, och jag fick faktiskt dansa jättemycket, fast jag aldrig iddes gå och ställa mig bland damerna...





 

 



 

Höll mig upp till närmare fem i morse efter att bl a suttit och surrat med Katt, som också varit ute och suddat, i köket. Kvart över tolv i morse tyckte t o m Björn att jag sovit färdigt, så jag var helt enkelt tvungen att slääääpa mig upp. Det är så otroligt skönt att sova länge, särskilt när man vaknar till ibland och bara kan vända på sig och somna om.

Det blev i alla fall en jäkligt kort dag. Fast innehållsrik ändå. Promenerade ut på stan för en fika på Friends. Solen sken men det var kallt och blåsigt. Ute, alltså, inte på Friends.

Imorgon ska jag till Stockholm över dagen igen. Min chef hade vänligheten att överlåta en tunnelbaneremsa så nu kan jag ju inte åka taxi till Kungsholmen utan måste på egen hand virra omkring i de underjordiska gångarna. Hur ska det gå? Kommer jag att klara detta?




Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Boellas

Blond, bitter och besserwisser

RSS 2.0