Semester

Jag har haft semester sedan i tisdags för att sköta om min nyopererade särbo i Umeå. Tyvärr har dagarna gått väldigt fort och imorgon är det dags att styra norrut igen. Det har blivit lite väl mycket inomhusvistelse men i morse tog jag en promenad på ca 6 km i ett tämligen högt tempo i bit efter Nydalasjön. 

Här ser det ut litegrann som det gjorde runt Mjölkuddsberget i Luleå under mitten av 80-talet med en hel del gammal bebyggelse, främst sommarhus. En del har stått tomma länge och har delvis förfallit medan en del är i riktigt gott sommarstugeskick. Någon stuga bebos förmodligen av någon äldre människa som inte har möjlighet att hålla efter sitt hus. 

Här finns skeva verandor och mossa på taken. Uthus på trekvart och murknade träbåtar. 





På en diskbänk vid ett litet hus vid sjön har någon ställt en liten hink med några penséer.


Här och var kan man se en öppen glänta där det tidigare stått ett litet hus.

Mina tankar går till min egen sommarstuga vid havet. Den var i ett bedrövligt skick och revs av de som köpte den av mig 2007. Sorgligt, men jag saknar den bara på sommaren. Jag vill gärna ha ett ställe vid havet.

Den här veckan har jag hunnit färdigställa mina kattsockar och jag tror faktiskt att jag ska behålla dem själv.


Jag har dessutom stickat en ugglesocka som Hans flicka ska få. Jag ska givetvis sticka ännu en...


Det här med hälar... Här fick jag pröva ännu en variant, inte den bästa precis.

Imorgon styr jag kosan mot Luleå men återvänder till Umeå på fredag. Tre veckor kvar innan jag byter jobb igen.
















Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Boellas

Blond, bitter och besserwisser

RSS 2.0