En kall måndag

 
Det är lite snöigt, luften är skön att andas och det är ganska kallt. I morse var det -11 grader. Men underbart är kort och snart blir det regn och blida igen. Tur att jag har icebugs och broddar.
 
Jag har en väldigt produktiv helg bakom mig då jag har hunnit väldigt mycket på min to do-lista. Här kommer några bilder på klänningen jag sydde. Tyget köpte jag på Ohlssons tidigare i höst. Blev lite inspirerad av Lisa Pähns klänning i samma tyg, men modellen är min egen. Eller ja, jag ritade av en klänning som jag köpte på Kapp Ahl i somras.
 
 
Fast jag lade till två fickor som jag mönsterpassade såpass att jag knappt hittar dem!
 
 
Min syhörna ser numera ut såhär:
 
 
Det lilla sybordet är från Ikea. Det är tungt och stadigt och rymmer de två maskiner jag använder mest. Det är så litet att risken för att det också skall fungera som något slags avlastningsyta är i det närmaste obefintlig. Stolen är också från Ikea och under den har jag ett golvskydd.
 
De två lådorna rymmer de sybehör jag behöver ha inom räckhåll när jag sitter och syr.
 
 
Den högra lådan har jag inrett med små vita plastlådor från Clas Ohlson som finns flera olika storlekar och som kan sammanfogas som man önskar. Helt perfekt.
 
Ja, och så har vi soffan då. Jag som svurit på att aldrig skaffa ett sånt där groteskt monster med schäslong. Den här har två schäslonger. Jag valde i alla fall tyg med omsorg. 33000 martindale innebär att den bör hålla min livstid ut i alla fall. 
 
 
Bilderna är väldigt mörka men den här årstiden är inte de ljusa stunderna så långa. 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Boellas

Blond, bitter och besserwisser

RSS 2.0