I wish it would rain

är en låt på Rodney Crowells album The Houston kid och jag vill skriva en låt som heter I wish it would snow. Nu har det ju, i ärlighetens namn, snöat lite men underbart är, som vanligt, kort och på onsdag skall allt regna bort. Fast meteorologerna har ju haft fel förr...

Veckorna rullar på i en rasande fart och på tisdag är det bara en månad till julafton! Idag har jag adventspyntat. Egentligen mot mina principer, men jag åker till Umeå nästa helg och det är ju onekligen väldigt mysigt med lite pynt.

Tidigare i höst köpte jag en ny soffa. En stor, brun jättesoffa med två divaner. En stor, ful jäkel som jag svurit på aldrig skulle komma över min tröskel, men jag börjar bli gammal och sätter bekvämlighet före estetik, åtminstone till viss del. SÅ hemskt ser det faktiskt inte ut. Ska lägga in ett par bilder någon dag. 

Nå, hursomhelst så fick jag göra om i syhörnan för att bamsesoffan skulle rymmas. Jag köpte ett mindre bord på Ikea på vilket bara overlocken och den vanliga maskinen ryms. Och en lampa till vardera maskin. Måste fota det också för det blev så jäkla bra! 

Men sedan denna rockad har jag inte sytt! Egentligen slutade jag långt före det. Jag tror att det har med min viktuppgång att göra. Jag måste tänka om när det gäller mönster och modeller och jag har liksom inte hunnit eller orkat. Någon klänning har det förstås blivit men inte som förr. 

Igår hamnade jag dock i ett flow och förlängde ett täcke och ett påslakan till Björn. Han är numera 1,96 och då vill gärna fossingarna sticka ut längst ner på täcket... När jag ändå höll på så fållade jag två par jeans till en kollega och slutligen sydde jag en klänning som jag klippt till för ett tag sen. Åh, vad nöjd jag kände mig!



Annars stickar jag mest faktiskt. Jag älskar att läsa stickbloggar och jag tänker hela tiden på tröjor, vantar och sockar. Nästan. Häromveckan stickade jag in ett headset bara för att testa och det blev så himla bra!



Det tog förstås lite tid och jag tänker inte göra om det men de trasslar inte ett dugg nu!

Jag brukar också sticka på rasterna på jobbet och hittills har det blivit bl a handledsvärmare till en kollega och tre par tunna vantar att ha under tjockare vantar när det är riktigt kallt.


Ett par till varje dotter har det blivit. Nu är planen att sticka en tröja till vardera unge och de får välja själv vad de vill ha för modell. Frida vill ha en lusetröja och jag hoppas att någon vill ha en islandströja, för de är också så kul och lätta att sticka.

Ikväll har jag inte stickat utan färgat en ullkofta som jag köpte på Indiska förra vintern.


Jättesöt modell, tillräckligt långa ärmar men en menlös mörkvit kulör som nästan slog mot rosa. Kände mig som en magnecyl i den men hoppas den kommer till användning efter detta. Ska bara fixa nya knappar också.

Det är lördag, det är kväll och nu är det dags för en skräckis! Bu!







Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Boellas

Blond, bitter och besserwisser

RSS 2.0