Till Björn

Björn har dragit iväg och blivit en riktigt lång kille, ca 195 cm, och hullet har inte riktigt hängt med. Han brås på sin mamma i det avseendet. Det här har förstås medfört lite bekymmer när det kommer till kläder. Tack och lov finns det alltid jeans med långa ben, men det kan vara lite bekymmer med tröjor. Jag brukar köpa riktigt stora för att längden skall räcka och sen syr jag in dem i sidorna. För att det ska bli snyggt så sprättar jag alltid lös midjemudden och syr in den separat. Fast jag ska inte visa hur jag gör. Nej, jag har sytt en tröja åt honom, från början.
 
Han fick en jättefin tomatfärgad tröja med huva till julklapp i en lite speciell modell. Ohlssons fick nyligen in riktigt tjockt och härligt sweatshirttyg. Jag köpte 2,3 meter av det svarta och en bit klanrutigt bomullstyg och så sydde jag den här. Som vanligt tvättade jag båda tygerna innan för att eliminera risken att tröjan ska bli för kort efter tvätt.
 
 
Jag lade till fem cm nedtill och på ärmarna.
 
 
Björn blev jätteglad och jag blev jättenöjd. Bra, va?
 


Kommentarer
Ethel

Jättenöjd.....Jaaaa, det ska du vara! Super snygg, tummen upp!

2014-09-19 @ 21:01:37


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Boellas

Blond, bitter och besserwisser

RSS 2.0