Never been there before

Jag tror inte att jag har varit i Halmstad förut. Jag är nästan helt säker på det, men när man har levt så länge som jag kan man snart inte vara säker på nånting. Jag åkte i alla fall dit på onsdag kväll för en och en halv vecka sen. Björn skjutsade mig i min bil (väldigt praktiskt) och Frida och Johan hämtade mig tre timmar senare i Ängelholm. Jag har ju inte träffat henne sen i julas, så det kändes fint att få krama om henne igen.
 
Hon jobbade på torsdag så jag fick ta ansvar för den lilla vovven, Ynk. En Staffordshire bullterrier som är det allra sötaste som finns.
 
 
Frida bor i en lägenhet i ett sekelskifteshus mitt i Halmstad, med Nissan utanför fönstret. Hon jobbade på torsdagen så jag fick reda mig själv. Vädret var ljuvligt och jag tog först en promenad med Ynk och sen gick jag på egen hand till Willys, nio minuter bort. Lagade mat och åt med Emma, som bor i samma lägenhet. Till slut kom Frida hem och kvällen ägnades åt att slappa i sofforna.
 
 
På fredagen gick vi ut på stan en liten sväng och efter lunch kom Johan och så åkte vi till Tylösand. Fascinerande för en som inte sett det förr. Konstaterade att man har byggt samma typ av drevskydd som man gör i fjällen, fast då för snön. Jag hittade några snäckor som jag plockade, men efter fem meter så insåg jag att stranden delvis bestod av snäckor. Häftigt.
 
 
När vi kom hem åt vi middag och plötsligt låg vi i varsin soffa och sov djupt. Vaknade 25 minuter innan Willys skulle stänga och rusade iväg för att hinna handla lite gott till fredagsmyset, som vi nästan sov över. 
 
På lördag åkte vi på lite loppisar, och banne mig om jag inte hittade ett par saker som jag inte visste att jag behövde, bl a en läderväska från JOOP! för en spottstyver och ett par små Höganäspytsar, som jag ska ha på bänken med flingsalt i.
 
Frida är ju väldigt omtänksam och hade naturligtvis tagit reda på att Streaplers spelade i Ramshall, Veinge, endast två mil bort. Vi gav oss sålede dit på lördag kväll och det var ju en speciell upplevelse. Att man har dans en lördag mellan 20-24 är väl egentligen inget konstigt, men ENKELDANSER!!?? Vilket vansinne! Vi lyckades hitta ett bord som såg ledigt ut och fast vi satt där och gjorde ingenting så fick vi dansa båda två. Jag blev uppbjuden av Rolf, som varit och dansat på en av mina danser på Kanislogen för några år sedan. Det var roligt! Världen är liten ibland! 
 
Det var dock ganska skönt när kvällen var över och vi fick åka hem. Själva dansstället luktade mögel och huvudet värkte ordentligt. 
 
 
Så kom söndagen, den sista dagen. Alldeles för snabbt, förstås. Vi åkte till lasarettet så Frida och Emma fick hälsa på sin kollega som blivit så illa kattbiten att hon blivit opererad och inlagd på infektion. Under tiden tog jag en promenad med Ynk, som jag hunnit bli tokförälskad i.
 
 
Kände mig så otroligt rutinerad. Som att jag haft hund i hela mitt liv. När tjejerna kom tillbaka fick Emma köra hem kompisens bil och jag och Frida åkte upp på Gallberget och kollade utsikten över Halmstad. Sen åkte vi in till stan och tog ett smaskigt fika innan vi åkte hem och packade ihop mina grejer.
 
 
Vi käkade förstås lite middag så jag inte skulle svälta iväg, och sen bar det iväg.
 
 
Tiden går alldeles för fort ibland. Nu ses vi inte förrän till sommaren, men jag kommer absolut att åka ner en sväng till hösten också. Det är ju fort gjort. 


Kommentarer
Ethel

Men så mysigt för dig att få åka ner och bara VARA med tösen din.
Jag gillar Halmstad, det är vackert vid havet och sen att kunna promenera längs vatten genom stan, tycker jag är extra trevligt. När du åker ner ngn sommar, så måste du nästan testa en dans i Västerhagen Haverdal, det är också en annorlunda upplevelse - kul att ha upplevt, men kanske inte lockar till så många återbesök. Däremot brukar valet av musik vara ganska trevligt där.
Förstår att du blev förälskad i lila Ynk, något så sött, djur gör gott :) 💛

2014-04-20 @ 11:48:36


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Boellas

Blond, bitter och besserwisser

RSS 2.0