Någonting att äta

Det händer ingenting under veckorna. Jag vaknar på morgnarna och tänker att jag ska gå och lägga mig och sova direkt jag kommer hem från jobbet, men när jag väl kommit hem så hittar jag på nåt annat och sen är klockan plötsligt elva och jag får ångest för att jag inte kommit mig i säng tidigare. Så är jag helt knäckt när jag vaknar för att jag sovit för lite och på det sättet rullar veckorna på. Onsdag morgon var extra tung för i tisdags var jag med Thomas på Cg så det blev lite sent. Till förrätt tog vi båda en hummersoppa som var så god att jag blev gråtmild. Till varmrätt tog Thomas ett säkert kort - pepparstek, medan jag satsade på detta:
 
 
ARISTA IN PORCHETTA 
Confiterad samt grillad rygg och sida av gris från Alviksgården fylld med örter, vitlök och citron. Serveras med sky på rödvin, svamp, lök och rökt sidfläsk samt ett smör på halstrad anklever och potatispuré.
 
Vilka smaker! Helt otroligt! Men jag blev så sjukt mätt att jag tyvärr var tvungen att lämna lite på tallriken... Jag drack alkoholfri öl till, vilket är något helt annat än lättöl. Godare, helt enkelt!
 
Cg är en helt fantastisk restaurang, ett speciellt ställe med en meny utöver det vanliga. Jag har varit där tre gånger nu och det har varit fullt varje gång. Någon gång skulle jag vilja gå dit med ungarna, fast det får vänta tills skatteåterbäringen har kommit...


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Boellas

Blond, bitter och besserwisser

RSS 2.0