Det var den sextonde september

När en god vän insjuknade i cancer förra året vid den här tiden, kom jag till insikt om hur flyktigt livet är. Istället för att beklaga sig över man blir äldre ska man ju självklart glädjas åt varje födelsedag. Det är väl logiskt?
 
I söndags, dagen före min födelsedag, åkte jag ut på stan och köpte en födelsedagspresent till mig själv.
 
 
Ett par röda manchesterjeans på Åhlens, så smalspåriga att de nästan ser ut som sammet. Hög midja och långa ben. Perfekt för mig. Dessutom till det facila priset av 299 kr. Sen träffade jag Katt, Kalle och Maja som var på väg till Max för att köpa lyxmilkshakes. Katt frågade om jag också ville ha och det ville jag förstås, så vi satte oss i solen utanför Kulturens Hus och hade det allmänt trevligt. 
 
 
Och igår ägde själva födelsedagen rum. Malin bakade cheesecake och citronbiskvier. Mina bröder Håkan och Bo och min svägerska Ulla kom på besök och hade med sig presenter.
 
 
Garn och mönster av Bosse och Ulla
 
 
En minichokladask av Håkan. (Jag åt den till middag idag. Innehållet alltså)
 
Idag fick jag ett sms från Synoptik i vilket det stod att mina terminalglasögon var klara.
 
 
Ganska snygga, tycker jag. Och de funkar kanonbra!
 
Nu hade jag tänkt länka till Black Jacks Det var den sextonde september, men tyvärr finns den varken på Spotify eller Youtube. Så det får bli den finaste visan som finns, Stället av och med Lasse Eriksson. Jag påmindes om den i morse när jag läste Åsa Ivarsdotters blogg. HÄR
 


Kommentarer
Ida Nielsen

Åh! Jag är på jakt efter ett par manchesterbyxor, får kila in på Åhlens och kolla i morgon :)

2013-09-17 @ 20:48:38
URL: http://hebreiska.blogg.se/
Harriet

Men Boel!! GRATTIS i efterskott!!!!!! :))

2013-09-18 @ 23:37:58
AnnikA

Undrar lite över ditt horoskop, jungfru var inte mitt förstahandsval på dig. Jag är gift med en född samma dag som du. Svar till #en som vill veta

2013-09-20 @ 21:50:40


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Boellas

Blond, bitter och besserwisser

RSS 2.0