Någonting att äta

Så var jag återigen i Boden för att äta på restaurang Viljan, som är Björknässkolans egen restaurang. Maten lagas alltså av skolans elever som därmed får träna på både matlagning och servering.

Det här är en soppa med flera sorters svamp. I den lilla pirogen var det kantareller. Mums. 

Christin orkade inte riktigt allt kött så hon tog med en bit hem i en servett, till Rousseaus och Emiles förtjusning.


Natten har jag tillbringat i "mitt" rum hos Max och Christin, för ikväll ska vi på samma restaurang igen... Ikväll är det fisktema. 

I "mitt" rum finns det ett bord från 30-talet med belysning i.


Inte ett lika populärt årtionde för samlare som 40- och 50-talet, men det skapades många fina saker då också.

Jag är alltså ledig idag och det känns jättekonstigt, men föralldel rätt skönt. Ligger just nu i en schäslong, ser på tv och är på det hela taget ganska nöjd med att slippa gå ut i regnet.


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Boellas

Blond, bitter och besserwisser

RSS 2.0