Det föll snö på våra röda rosor

Igår morse var det mörkt som i en säck när jag steg upp. Ute, alltså. Klockan var 5 och jag spolade upp ett skumbad, slängde mig själv däri och placerade frukosten på en stol bredvid badkarskanten som så många gånger förr. Levande ljus gjorde att jag såg gröttallriken och kaffemuggen. Idag var klockan lite över sex när jag masade mig in i köket och då var det betydligt ljusare, men ändå. Vintern står för dörren och de första minusgraderna har visat sig. Vi har varit förskonade i år. Minns när vi var på dans i Djupgroven i slutet av augusti 2008 och termometern visade -1 när vi passerade Ersnäs på vägen hem. Det skrev jag om HÄR. Nu är det ju ändå oktober och jag har fortfarande sommardäck.
 
Men igår när Björn var ute och övningskörde uppmärksammade jag en liten lampa som lyste på instrumentpanelen. Jag tog en bild och skickade till barnens far med frågan vad den kunde tänkas betyda. Det lyser nämligen lite lampor då och då, abs-lampan och servicelampan t ex,  och det är ingenting jag hetsar upp mig för. Den lilla lampan bredvid solen (som tydligen är en snöflinga) indikerar att det kan vara halt. Det var ju kul! Någon sådan fanns inte på Saaben, fast å andra sidan kunde jag sköta stereon från ratten på den...
 
 
När jag går hem från jobbet passerar jag några lönnar. Igår sken solen och de har antagit en så himla vacker färg!
 
 
Imorgon åker jag till Stockholm på eftermiddagen på introduktion så ikväll ska jag packa litegrann. Jag drömde förra veckan att jag kom till jobbet och Anna, min kollega som jag reser med, frågade var jag hade min väska. Då hade jag GLÖMT att jag skulle bort! Fy, vad läskigt. Jag får ställa resväskan på dörrmattan så jag inte missar den imorgon bitti...
 
Det blir några turer i höst i alla fall, fast ingen till Blekinge. Av den händelse att jag skulle missa att berätta för mina närmast anhöriga (mina barn) att jag ska bort, har jag noterat det på svarta tavlan här hemma.
 
 
Tro det eller ej, men jag ska faktiskt till Stockholm ännu en sväng den här månaden, fast det rymdes inte på tavlan...


Kommentarer
Anna

Haha, bara du har id och visakortet med dig så löser sig resten ;-) Ses i morgon! This will be fun!

2013-10-01 @ 19:35:22
URL: http://mammaanna.se


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Boellas

Blond, bitter och besserwisser

RSS 2.0