Vemdalen, fortsättning fredag och resten

Nåväl, efter vår make over tog Cattis ett glas vin medan jag gjorde en irish. Sen drog vi från rum till rum och drack varandra till. Och dansade och log. Typ. Hur det än blev så blev det lite för mycket. Inte så att jag skämde ut mig, men jag mådde INTE bra på lördag morgon... Jag ska inte gå händelserna i förväg.
 
Middagen serverades kl 18 och till den blev det underhållning av bl a Peter och Agneta, som helt oförberedda tvingades spela ett par trudelutter för oss. 
 
 
Anna och Annis sjöng väckelsesånger och fick igång publiken.
 
 
Efter maten gick vi till vårt rum och Martin hittade genast en kompis som han inte riktigt kunde slita sig ifrån.
 
 
Sen gick vi till arrangörsdelen av hotellet och där hittader vi en massa skojigheter på bänken. Eftersom jag var den enda som hade en handväska värd namnet så stuvade mina roliga vänner ner vad de tyckte att vi behövde. Fast i ärlighetens namn skall jag erkänna att det enda jag behövde just då var ingenting starkare än Trocadero.
 
 
Men vi var ju på dansen också! Den här kvällen spelade King Edwards (De är så himla bra! Man blir så glad!),
 
 
Umbrella och Zlips. Markku var uppe på scen och rev av ett häftigt solo tillsammans med Umbrella.
 
 
Fotograf är Martin Jonsson, som gjort sig hemmastadd i min handväska.
 
Fredagen tog slut, och Cattis och jag rundade av med att sitta och prata i godan ro en stund. Dock glömde jag bort att dricka rejält med vatten innan sänggåendet. Det var förstås lite trist. Nåja, jag mår bra idag (tisdag).
 
På lördag var det först diskussionsstund då vi pratade om dansens framtid och hur vi ska kunna locka "vanliga" människor på dans. Den pågick i drygt en timme och därefter var det tipspromenad. I år presenterades de två sista frågorna inomhus och jag misstänker att det var för att minska risken att vi skulle "ringa en vän", alltså fuska. Nu ville det sig inte bättre än att jag var den enda som visste att det var Ann-Louise Hansson som sjöng duett med Cornelis Vreeswijk i Jag hade en gång en båt typ 1967. Utan att fuska.
 
Sedan blev det middag igen, och eftersom jag skulle upp och köra på söndag morgon så drack jag Sprite. Gott. 
 
 
Els-Marie och Leif Wibron, Gävleparken
 
 
Markku Hannuksela, Tors Loge
 
 
Martin Jonsson, Norrskedikaparken (saligen nedbrunnen) och Cattis, min sambo, från LS Tonart
 
 
Skånska Canyons hade åkt längre än jag. Ett riktigt bra band med en mycket duktig sångerska!
 
Och så kvällens överraskning - Highlights!
 
 
Jag har inte hört dem sedan Michael Mårtensson började och jisses, vilken kille! Jättefin röst och hans scennärvaro var helt fantastisk. Dem måste jag dansa till om de kommer uppöver!
 
 
Och vem vann tipsrundan?
 
 
Zlatan vann Guldbollen för åttonde gången igår. Lasse Stefanz vinner Guldklavar och Grammisar. Boel och/eller Cattis vinner tipsrundor. Så är det bara. Är man bäst så är man!
 
Underbart är kort och ett dansbandsforum i Vemdalen är inte längre. Tjugo i nio på söndag morgon vände jag extraljusen hemåt.
 
 
Stannade och åt i Umeå hos den finaste, innan jag tog itu med de sista 27 milen. Volvon gick så himla bra, men nu väntar jag bara på den självrengöring som min vän Anneli påstår att vita bilar liksom har inbyggt.


Kommentarer
carina alm

tack för din fina blogg lika roligt varje gång

2013-11-12 @ 22:17:17
Ethel

Trevlig läsning (as usual), det är så roligt att "känna" gemenskapen ni har efter alla år ni träffats uppe i Vemdalen.

2013-11-13 @ 23:49:52
AnnikA

Kom ni fram till nåt?

2013-11-28 @ 22:32:06


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Boellas

Blond, bitter och besserwisser

RSS 2.0