Fåglar sjunger för mig

Jag skulle än en gång kunna börja inlägget med att ursäkta den låga uppdateringsfrekvensen på bloggen, men förklaringar gör ändå ingen skillnad. Helgen som var spelade Blender och Voyage i Piteå det hade tydligen varit hela 540 personer i publiken. Det är ju jätteroligt! Jag fick rapport av min kollega Ulf som berättade att de körde demokratiskt hela kvällen, vilket i realiteten innebär ett oändligt antal damernas. Han hade bjudit upp två gånger, resten av danserna blev han uppbjuden. Kvinnoöverskott, som vanligt. 
 
Jag är således mycket bestämd i min uppfattning att det traditionella damernas/herrarnas är det mest rättvisa, även om det är många som väljer att på eget bevåg köra demokratiskt. Om detta vittnar många män, däribland min egen, som ibland inte hinner bjuda upp fast det är herrarnas.
 
Själv befann jag mig i Lycksele, på hotell Lappland, i glada vänners lag. God mat, massor med folk och så var det show. Pistvakt. Alltså verkligen fullt ös från början till slut, så när som på en lugn bit mitt i, "kvällens dikeskörning" som Olle-E kallade den. Eller nåt sånt.
 
 
Det var väldigt varmt i lokalen, även för oss som INTE hade skinnfodrad väst eller skoteroverall. Efter showen svingade vi våra lurviga till Öhmanz, Norsjös hetaste dansband. Jag tänkte lägga in en länk till deras hemsida, men blogg.se funkar inte så himla bra ikväll så det blir inget med det. 
 
Från det ena till det andra... När jag hyrde min garageplats, någon gång under hösten 2004, fanns det en skräpkorg vid utgången. Denna korg tog man bort efter en tid, eftersom det fanns folk som slängde hushållssopor där. Många drog sig heller inte för att lägga sitt skräp på golvet utanför skräpkorgen, när den var överfull. Till slut tog man bort den. Jag misstänker att Lulebo tyckte att vi kunde gå förbi sophuset med vårt skräp och så slapp de tömma den. Men vanans makt är uppenbarligen stor, för att inte säga GIGANTISK. Så här ser det ut idag, i slutet av nådens år 2013, åtminstone åtta år efter skräpkorgens avlägsnande.
 
 
För övrigt har jag gjort rotmos och fläsklägg till middag idag. Sen tog jag en suddig bild innan vi åt upp ALLTIHOP! 
 
 
Skoja. Det räckte till en matback. Flera matbackar. 


Kommentarer
carina alm

trevlig kväll det var ju bra

2013-12-09 @ 21:47:54


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Boellas

Blond, bitter och besserwisser

RSS 2.0