Då går jag ner i min källare - igen

Den som är sjukt less på mina förrådsrensningar kan sluta läsa nu. Jag har gjort ännu en djupdykning bara för att liksom kolla vad som egentligen finns där, lite mer på djupet så att säga. Och jag blir alldeles uppgiven. Planerar en rejäl rensning (har ni hört det förr?) med efterföljande loppis. För man kan ju bara inte kasta sånt här och inte heller GE bort det.
 
 
En sån här kaffepanna, design Sigvard Bernadotte, såldes på Bukowskis Market för 400 pix i november, och då saknades ändå knoppen. På Tradera är de bra mycket billigare. Den får kanske stanna kvar hos mig... 
 
 
Jag har två såna här filtar och de kan ju vara bra att ha...
 
 
Hittade en till likadan duk som jag redan har i linneskåpet uppe. Samma duk som jag hade med mig när vi fikade i Ljusvattnet på väg till Täfteå i somras.
 
 
Det vore väl synd att göra sig av med den? Man vet aldrig när man får användning för båda två!
 
 
En fryspåse från Strands Glass, som tillverkades i Öjebyn, är ju inte värd något men det känns ju trist att kasta den när den nu har överlevt sedan 60-talet.
 
 
Samma sak med den lila kassen i kraftig plast från Folkes Snabbköp, som låg på Sandviksgatan i Luleå, närmast Bergnäsbron. I den butiken har senast Norrlands motorhistoriker huserat och nu har Galleri Syster flyttat in (tror jag). Kassen är från tidigt 60-tal.
 
 
Den bruna kuvertväskan i läder som min mamma hade på 40-talet vill jag förstås inte göra mig av med. 
 
 
I en kartong hittade jag typ 8-10 par gamla glasögon från pappa. Ganska coola, va?
 
 
Dessa är nog äldst.
 
 
Här var pappa i 30-årsåldern. Och jag tänker att om de här glasögonen har legat i en kartong så länge så kan de få ligga ett tag till...
 
 
I några kartonger ser det ut så här. Någon (jag?) har desperat slängt grejer som legat och skräpat uppe. 
 
 
Snart blir kanske 80-talet populärt igen (fast det verkar högst osannolikt) och då kommer folk att köpa harlekindockor och balettskor i porslin. Jag får spara denna tills dess. Och kanske hyra ett extra förråd.


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Boellas

Blond, bitter och besserwisser

RSS 2.0