Ofrivillig sypaus

Det är snödroppar hit, öppet vatten dit, gröna gräsmattor, femton plusgrader och idag hade Svannte publicerat en bild på "vårens första fluga" på fejjan. När jag pratade med en kollega i Göteborg så satt hon utomhus och njöt i solen. Men vi har också flugor och jag tycker det är underbart att man fortfarande måste se var man sätter fötterna så man inte halkar och bryter lårbenshalsen. Man kan säga att vi har vår på vårt vis även om jag också skulle vilja sätta undan vinterskorna och dunjackan. Men nu går det undan. Trots att det har varit halv orkan idag så har det i alla fall varit bortemot 6-7 plusgrader och då smälter onekligen snön rätt snabbt.

Det var kalas även i söndags då vi firade mamma som fyller 86 på tisdag. Jag sydde en ny top till henne som hon blev jättefin i.



Det var det sista jag sydde på min overlock innan den började krångla. På kvällen satte jag igång med min onepiece och då lade sig den vänstra nåltråden ovanpå tyget. Jag trädde om maskinen men det blev inte bättre. Jag trädde om den igen och då sydde den en decimeter och sedan slutade den sy stygn och skar bara kanten. Svordom, svordom och ännu ett par svordomar. 

Så jag gav upp och gick och la mig. Tio över åtta. Men då var jag utsövd i morse och inte lika arg längre. Efter jobbet svängde jag in i Gammelstad och lämnade maskinen till symaskinsreparatören.

Imorgon är det Thomas Deutgen show igen. Gäster är Thomas Lundin, Lasse Holm och Anna Neah Deutgen. Det kommer att bli jättekul!



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Boellas

Blond, bitter och besserwisser

RSS 2.0