Lördag hela veckan

Så fick även jag semester till slut. Tisdag eftermiddag kl 16:45 lämnade jag G4S för två och en halv vecka framåt. Skyndade mig hem och fixade mig för kvällens middag på Färjan tillsammans med Streaplers. Men innan jag åkte dit hämtade jag Thomas på flyget. Han kom upp dels för onsdagens dans på Björknäsparken, men framförallt för att bevista och vara toastmaster på vännerna Annas och Olas bröllop som äger rum idag - lördag.
 
Vädret visade sig från sin bästa sida så middagen intogs givetvis utomhus i strålande sol.
 
 
Efter middagen skulle vi allihopa förflytta oss till Scandic hotell. Killarna hade lånat cyklar på hotellet, alla utom Anders och Håkan, som åkte tillbaka i min bil. Thomas hade förstås också rymts, men tyckte väl att det skulle vara roligt att bli skjutsad av Kenny, så han slängde sig upp på den kantiga och förmodligen lindrigt bekväma pakethållaren. Men Thomas tyckte uppenbarligen att det gick för sakta, eller också fick han ont i rumpan, så han hoppade av och joggade jämte cyklisterna ända ut till Scandic! Ibland blir man förvånad...
 
Om ni inte tror mig så har ni bildbevisen HÄR.
 
Foto: streaplers.se
 
Glada gossar och en minst lika glad Boella! Sommar, sol och Streaplers - vad kan man mer begära?
 
Skicklig som jag är lyckades jag vända på dygnet redan första dagen av semestern. Vi hade dock en tid att passa på onsdag förmiddag. Klockan 11 skulle vi träffa Roger Qvarnström, P4 Norrbotten, för att vara med i förmiddagsprogrammet. Roger tyckte att vi skulle hålla till utomhus i det vackra vädret så därför bestämdes det att vi skulle träffas i södra hamnen. Halv 11 plockade jag upp grabbarna utanför hotellet för att därefter styra kosan mot centrum och hamnen.
 
Beredda!
 
Håkan Liljebladh och Roger Qvarnström
 
Thomas, Kenny och Håkan
 
Anders och Thomas
 
Det blev ett nästan en timmes långt program som naturligtvis var helt suveränt! Förutom oss så var också Peter Grundström (som skrev Streaplers dunderhit Till min kära) och Bengt Heikkilä (arrangör på Björknäsparken i Boden) med på telefon.
 
När sändningen var slut skyndade jag mig att först skjutsa Thomas till Bodenbussen och därefter resten av grabbarna till hotellet. Sedan fick jag skynda mig hem för att packa och ställa iordning allting inför kvällen.
 
HÄR kan man kika på P4 Norrbottens hemsida och även lyssna på programmet i efterhand. Det ligger troligtvis kvar typ 30 dagar efter sändning.
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Boellas

Blond, bitter och besserwisser

RSS 2.0