Working in a coal mine

Idag har det varit torsdag hela dagen och jag har varit LEDIG! Bara sådär! Åh, så härligt det har varit. Fick nästan lite mersmak. Som grädde på moset hade jag ALLA barnen hemma här inatt så morgonen hade hög igenkänningsfaktor då alla skulle iväg åt olika håll.

Katt och jag promenerade in till stan eftersom Frida har lånat min bil. Katt skulle till doktorn med sin migrän. Ett morsarv som jag gärna hade besparat henne. Det besöket var snabbt avklarat så vi gick till TA:s och drack kaffe och läste tidningen.



Strax efter 10 gick vi till rekryteringsmässan på Pontushallen. Där vandrade vi omkring och upptäckte att man befinner sig i guldläge om man är ingenjör eller vill köra stora maskiner i Kiruna, Pajala eller Kaunisvaara. Men en cv-coach från Trygghetsrådet tyckte i alla fall att både mitt och Katts cv var klockrena.

Så träffade vi Christoffer och Isak som också gled runt på rekryteringsmässan. Isak är visserligen bara ett år, men framförhållning är aldrig fel. Sedan kurrade magen och vi gick på Waldorf och åt av deras lunchbuffe.



Isak gjorde sin pizzadebut. Visserligen tämligen blygsam, då han bara fick kanterna, men dock...

Jag och Katt sprang runt på stan ytterligare en stund och avrundade med ett besök hos Ulla och Nina på Handarbetshörnan. Regnet hade vänligheten att hålla upp under min promenad hem, men när jag kom in på gården satte det igång igen. Jag blev så less att jag var tvungen att sova lite middag.

Resten av kvällen ägnade jag åt Svenska Hollywoodfruar på Tv3Play utan att egentligen veta varför. 




Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Boellas

Blond, bitter och besserwisser

RSS 2.0